Mat til fødebag

baby22021

Forelsket i forumet
Fikk beskjed fra jm om å pakke med mye energi mat til fødsel og til barselhotellet etterpå. Grunnet covid-19 får vi ikke gå på butikk / hjem å hente ting osv. Så da lurer jeg på hva dere tenker ha med som energi mat i fødebagen? Både drikke, snop, mat osv?
 
Nøtter, barer, tørket frukt, sjokolade osv. hadde vi med på sykehuset med førstemann! Hadde med powerade og vannflaske også!! Spiste ikke så mye, men drakk masse!! Maten/snacksen var egentlig veldig grei å ha etterhvert (ble lagt inn på nyfødtintensiven). Men på barsel ble det ikke spist så mye ;)
 
Hadde med en haug av sjokolade og nøtter, samt andre ting som gav energi sist, men spiste ingenting, drakk bare gul saft under fødsel. Dog deilig å ha etterpå, så kommer til å pakke noe av det samme nå. Får vel bruke kiosk og café på sykehuset, dessuten er det automater der.
 
Jeg hadde baka jødekaker og spiste under hele fødselen:hilarious::hilarious: ellers er sjokolade og barer (nutrilett) greie og ha liggende. Og god drikke!
 
Sjokolade og spekemat skal være med! Kanskje noe brus. Men tror ikke jeg tar med meg veldig mye. Får jo vanlig mat der:)
 
Jeg hadde med sånne Jaffakjeks med appelsin som jeg pløyde på etter fødsel sist :) og en stor pose Yoghurtnøtter :-D
 
Spørsmål : får ikke baby vondt i magen av melken når mamma har spist sjokolade?
Husker hun som såv vedsiden av meg på barsel når jeg fikk hun første fikk sjokolade av mannen sin og babyen skrek mye etter den sjokoladen.. (kan vere noen babyer får vondt og andre ikke?)
 
Jeg hadde med meg nøtter, mørk sjokolade og vann på flaske. Jeg var ikke så lenge på barsel (to netter), og blir helst ikke det denne gangen heller. Men om jeg tar med så mye mer enn det jeg hadde sist det får vi se. Det er jo enda 3.5 mnd til jeg har termin, så mye kan skje før den tid (koronamessig). Jeg kjenner at jeg ikke orker å stresse over fødesituasjon når det er så lenge til. I slutten av februar, da kan jeg heller begynne å tenke litt på fødsel og forberedelser til den.
 
Hadde med horn med ost og skinke. Husker ikke helt det andre, i hvert fall noe sjokolade, nøtter, sørlandsships. Eplejuice. Vannflaske selvfølgelig. Og vi kjøpte noen boller på bensert på veg inn til sykehuset. Spiste fint lite under fødsel, men det tok ikke så lang tid (5 t på sykehuset). Drakk mye vann og utvannet eplejuice. Tror jeg fikk en brødskive..

Horn var kjekt. Tar kanskje med polarbrød og en pakke spekemat. Vi var på barselhotellet med faste tider for alle måltid, og man måtte hente alt nede, passer meg dårlig. Særlig om jeg blir alene. Så jeg syns det var greit å ha litt å spise tilgjengelig.
Også mulig jeg drar hjem ganske raskt, kommer an på formen. Ser ikke frem til opphold alene, og vi har jo barn fra før som må passes på.
 
Spørsmål : får ikke baby vondt i magen av melken når mamma har spist sjokolade?
Husker hun som såv vedsiden av meg på barsel når jeg fikk hun første fikk sjokolade av mannen sin og babyen skrek mye etter den sjokoladen.. (kan vere noen babyer får vondt og andre ikke?)
Jeg levde på sjokolade og cola de første 3 månedene etter fødselen (anbefales ikke!) og merket ikke noe på babyen på det. :rolleyes: Løk derimot, det reagerte min på. Så det varierer nok en del.
 
Back
Topp