Mat til en 1 åring i Tyrkia

LineMerethe

Gift med forumet
Altså, hva kan jeg gi til jenta mi der nede som jeg ikke har med hjemmefra? Er så redd for diarè og sykdom..

Pizza og brød skulle vell gå bra?

Vi var i Tyrkia for en måned siden, og jentene mine på 3 og 4, spiste for det meste spagetti bolognese, og pommes frites med kyllingnuggets.
De fikk ikke noe diarè.

Svigers spiste mye grillspyd og biff og sånn, og de hadde diarè flere ganger.
Ville holdt meg unna det.

Hverken nadde eller jegg har hatt trøblete mage her nede. Men noen tips: vaske frukt og grønnsaker godt i flaskevann. Spis innpakket iskrem. Pass på at kjøtt er gjennomstekt. Dra på restauranter anbefalt av reisebyrået eller restauranter hvor man kan se inn på kjøkkenet. Drikk flaskevann

Hva med brød og f.eks pølser?

Desemberskatt2011 skrev:
Vi var nettopp 5 uker i Tyrkia. Datteren min var 11 måneder. Jeg hadde med grøt, brød og pålegg selv. Jeg har bodd i tyrkia i flere år, og vil ikke anbefale å kjøpe barnemat der ettersom de gjerne tilsetter sukker ++.. Vi hadde også med bleier, men de har pampers der. Heter prima eller noe. Vil ikke anbefale å kjøpe andre bleier da de gjerne parfymerer (JA, parfymerer!!) bleiene.....
Når vi var ute spiste snuppa brød, pmmes frites, poteter med smør, grønnsaker og frukt som vi var trygge på var vasket godt + forskjellige supper.. Som nevnt før ville jeg ha gått på de restaurantene som er anbefalt av reisebyråene, men de store supperestaurantene er også trygge.. Man ser egentlig hvilke som er ok:)

God tur!

Takk! Jeg nevnte at jeg skulle ha  med brød til sambo, men da trodde han at jeg hadde tørna. Haha, nå skal jeg vise han at det er fler enn meg som tar med sånt ;) Frøs du det ned før du dro?

Desemberskatt2011 skrev:
Vi var nettopp 5 uker i Tyrkia. Datteren min var 11 måneder. Jeg hadde med grøt, brød og pålegg selv. Jeg har bodd i tyrkia i flere år, og vil ikke anbefale å kjøpe barnemat der ettersom de gjerne tilsetter sukker ++.. Vi hadde også med bleier, men de har pampers der. Heter prima eller noe. Vil ikke anbefale å kjøpe andre bleier da de gjerne parfymerer (JA, parfymerer!!) bleiene.....
Når vi var ute spiste snuppa brød, pmmes frites, poteter med smør, grønnsaker og frukt som vi var trygge på var vasket godt + forskjellige supper.. Som nevnt før ville jeg ha gått på de restaurantene som er anbefalt av reisebyråene, men de store supperestaurantene er også trygge.. Man ser egentlig hvilke som er ok:)

God tur!

Takk! Jeg nevnte at jeg skulle ha  med brød til sambo, men da trodde han at jeg hadde tørna. Haha, nå skal jeg vise han at det er fler enn meg som tar med sånt ;) Frøs du det ned før du dro?

LineMerethe skrev:

Desemberskatt2011 skrev:

God tur!

Prima (pampers) premium care er utensil parfyme, huggies også. Og vi har glass fra HIPP uten sukker, samt bebelac organisk babyglass. Men grøt pulver hadde jeg tatt med!

Gutten vår var 9 mnd når vi var i Tyrkia. Men vi kjøpte poteter/gulerot osv og lagde middag til han :) Hadde leilighet :) Så fikk han smake på vår middag som han kunne spise :)

Back
Topp