Mat til den lille :)

Mum2be

Andre møte med forumet
Hva gir dere den lille utenom melk, og hvor mye/ofte spiser deres?

Jeg prøver å introdusere litt og litt for fikk beskjed av Helsesøster og ikke gi for mye melk
pga vekten.

Her er det grøt til frokost, så blir det 2 flasker før grøt til middag igjen, og en flaske melk
før natten.
Innimellom får hun litt frukstmos ( disse 4 med smoothiene er veldig populære da hun klarer
og spise disse alene )
men føler at jeg ikke kan gi disse altfor ofte, og siden det er førstemann så er jeg
litt usikker på hva jeg kan gi lille jenta mi :)
 
Ca tider:

7.30- ammer
11- ammer
13- fruktmos ( hjemmelaget eller pose fra hipp/ellas
15- ammer
16- middag. Får smake av oss. Eller moste grønnsaker.
1830- grøt eller avokadomos
19- ammer før natten.
 
Grøt og vann til frokost, kanskje litt most frukt til lunsj sammen med en flaske melk, to flasker med melk til før grøt og melk til kvelds.
Han får smake av vår middag når vi spiser, men det er midt imellom de to siste måltidene for dagen.
 
Da høres det ut som det går greit slik jeg gjør nå :)
de skal vel ikke ha for mye vanlig mat før de blir par mnd eldre uansett.
Men smart å la dem smake på vår middag, for hun er jo så interessert i
hva vi spiser :) det skal jeg begynne med helt klart..
 
Utenom ammingen får han grøt til frokost og kvelds. Han har pleid å få frukt midt i tretiden, men nå som han har bikket 6 mnd. har han begynt å få litt middag. Han får vann til måltidene. Ammer ca hver 3 time utenom.
 
Vår lille jente født 17 mars, spiser :
Frokost flaske.
Sen frokost Grøt.
Lunsj smootie/frukt og brødskive med kaviar eller leverpostei.
Middag Hva nå enn vi spiser, favoritten er fiskeboller i hvit karrisaus og poteter og gulrot. Hjemmelaget.
Mellommåltid Advocado eller grøt.
Kvelds Flaske.
 
Flaske med melk og brødskive til frokost, grøt med frukt og vann til lunsj, hjemmelaget middag eller det vi spiser og vann til middag, flaske med melk før leggetid. Blir han sulten mellom middag og kveldsmat får han frukt eller bær. Vann gjennom hele dagen.
 
Back
Topp