Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mini har alltid spist godt, men de siste to ukene kan jeg bare få i henne mat om vi mater henne med tegnefilm på. Jeg strever litt med dette da jeg på en side ønsker at hun skal spise selv og spise godt som hun gjorde (spiste med gaffel med litt hjelp og ikke så mye søl en gang), men samtidig så vil jeg jo ikke at hun skal sulte da
Grøt har vi alltid gitt med skje og fortsetter ennå og hun spiser godt om morgenen når hun våkner. Resten av dagen vet jeg ikke hva jeg skal gjøre
Lager alt mulig rart, og tilommed pannekaker som har alltid vært en favoritt går rett i gulvet her nå.
Matlysten kan jo og variere i periodar, eg ville berre tilbudt det ho pleier å like og så latt ho ete det ho vil. Viss ho virkar frisk får ho nok i seg det ho treng. Viss ikkje ho er i form ville eg høyrt med hs eller lege.Mini har alltid spist godt, men de siste to ukene kan jeg bare få i henne mat om vi mater henne med tegnefilm på. Jeg strever litt med dette da jeg på en side ønsker at hun skal spise selv og spise godt som hun gjorde (spiste med gaffel med litt hjelp og ikke så mye søl en gang), men samtidig så vil jeg jo ikke at hun skal sulte da
Grøt har vi alltid gitt med skje og fortsetter ennå og hun spiser godt om morgenen når hun våkner. Resten av dagen vet jeg ikke hva jeg skal gjøre
Lager alt mulig rart, og tilommed pannekaker som har alltid vært en favoritt går rett i gulvet her nå.
Idag våknet hun fra siste luren og hadde bare fått i seg en halv brødskive siden frokost og frem til 17 (lot henne spise selv idag). Hun hylgren og hadde det veldig vondt. Prøvde mate henne og da nektet hun igjen. Fikk en brødskive bit ig det ville hun heller ikke ha. Satte på tegnefilm og fikk stappet i henne en porsjon smoothie da jeg regnet med hun var sulten. Ettet det var hun fornøyd så virker jo som om hun hylgren rett og slett for hun var sulten (jeg har aldri latt henne gå slik sulten før). Men fortsatt nektet hun mat før tegnefilmen kom på og jeg kunne mate henne i "koma" modus [emoji58]Matlysten kan jo og variere i periodar, eg ville berre tilbudt det ho pleier å like og så latt ho ete det ho vil. Viss ho virkar frisk får ho nok i seg det ho treng. Viss ikkje ho er i form ville eg høyrt med hs eller lege.
Her et han alt. Dei siste dagane har eg fått i han graut og, det har aldri skjedd før. Han er glad i det aller meste og vil oftast ete alt sjølv. Graut og lapskaus og sånt gir vi med skei, men han har ei skei han prøver med samtidig. Favorittmaten er nok ovnsbakte grønnsaker.
Ser den. Har dokker vore vekke lenge? Kan uvant mat eller bakterieflora vere eit problem? Eller har det vore sånn sidan før dokker reiste?Idag våknet hun fra siste luren og hadde bare fått i seg en halv brødskive siden frokost og frem til 17 (lot henne spise selv idag). Hun hylgren og hadde det veldig vondt. Prøvde mate henne og da nektet hun igjen. Fikk en brødskive bit ig det ville hun heller ikke ha. Satte på tegnefilm og fikk stappet i henne en porsjon smoothie da jeg regnet med hun var sulten. Ettet det var hun fornøyd så virker jo som om hun hylgren rett og slett for hun var sulten (jeg har aldri latt henne gå slik sulten før). Men fortsatt nektet hun mat før tegnefilmen kom på og jeg kunne mate henne i "koma" modus [emoji58]
Hun har det helt fint eller og springer rundt og er superglad. Vi er i Hellas og skal være her noen uker til så ikke så lett å få til noe lege eller hs (vil helst ikke utsette henne for greske leger da de er litt for raske med antibiotikakur uansett årsak).
Startet 2 uker etter at vi kom hit og har vært her før for ikke så lenge siden så kan ikke skjønne at det skal være noe slikt heller. Må nesten gå over til koma mating om det ikke bedrer seg. Jeg hadde jo håper på å bruke sommeren på lære seg å spise selv før barnehagestart. Nå er vi tilbake på babymating [emoji38]Ser den. Har dokker vore vekke lenge? Kan uvant mat eller bakterieflora vere eit problem? Eller har det vore sånn sidan før dokker reiste?
Kanskje eg ville berre gjort det eg måtte (film, underholdning, avledning) så lenge dokker er vekke, og sjå om ting ordnar seg når dokker kjem heim. Og så heller kontakta lege heime ved behov.
Hehe. Nei, det er vanskelig overgang fra mos til "normal" mat ja. Kan ikke putte biter i mosen heller for da spytter mini det ut.Her spiser frøkna brød til frokost og lunsj (det spiser hun selv). Middag spiser hun for det meste det samme som oss, men hun NEKTER hun å spise selv, og det må helst moses. Har prøvd å gi biter, men da kaster hun alt på gulvet og vil ikke smake en gang. Det samme med biter på skje. Og om jeg lar hun prøve selv med skje blir det hyl og skrik. Samme med grøten hun får til kvelds. Bah! Kan jo liksom ikke mose og mate for alltid!
Mini har alltid spist godt, men de siste to ukene kan jeg bare få i henne mat om vi mater henne med tegnefilm på. Jeg strever litt med dette da jeg på en side ønsker at hun skal spise selv og spise godt som hun gjorde (spiste med gaffel med litt hjelp og ikke så mye søl en gang), men samtidig så vil jeg jo ikke at hun skal sulte da
Han smaker på det meste, men mye kommer ut igjen. Han har aldri likt middagsglass. Erter, pannekaker og mais er favorittene