Mat til de små

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Har du begynt å gi mat til den lille?

Her har hun allerede fått grøt, blåbær, banan, gulerot å potet.
 
Ikke gitt noe enda, ho er for liten enn så lenge [emoji846] Ønsker og å vente til ho er nærmere 6mnd [emoji846]
 
Nei. Hun er bare 4 mnd.. venter til 6 mnd..
 
Jeg gleder meg til å begynne å gi smaksprøver. Skjønningen min sitter i newborn Seat på stokkestol når vi spiser og hun følger interessert med når vi spiser. Vi lot henne sutte på en banan her en dag og hun ble helt vill, nå veiver hun med armene hver gang hun ser en banan :D

hun blir 4 mnd på søndag. Hun fullammer og vil helst gjøre det i 6 mnd, men ønsker at hun skal få litt smaksprøver i tillegg. Kanskje grøt på kveld slik at hun sover lengre.


Hva begynte du med? Grøt eller?
 
Jeg gleder meg til å begynne å gi smaksprøver. Skjønningen min sitter i newborn Seat på stokkestol når vi spiser og hun følger interessert med når vi spiser. Vi lot henne sutte på en banan her en dag og hun ble helt vill, nå veiver hun med armene hver gang hun ser en banan :D

hun blir 4 mnd på søndag. Hun fullammer og vil helst gjøre det i 6 mnd, men ønsker at hun skal få litt smaksprøver i tillegg. Kanskje grøt på kveld slik at hun sover lengre.


Hva begynte du med? Grøt eller?
Bare hver obs på at grøt kan ha motsatt effekt, kan føre til mer oppvåkninger [emoji846]
 
Jeg har prøvd å mose litt banan, tomat og gulrot på fingeren min og gi henne, bare sånn at hun får kjenne på smaken. Banan var kjempegodt, tomat var ekkelt, gulrot var hun ikke interessert i! :) akkurat 4 månder nå, ikke vist behov for noe mer!
Har også hørt at avokado er godt å sove på, så blir kanskje d etterhvert da, om vi trenger litt hjelp med nattesøvnen! :)
 
Kan det? Helsesøster anbefalte å begynne med grøt om kvelden for lenger søvn?
i begynnelsen bør du gi på formiddagen helt til hun spiser en porsjon, sånn i tilfelle hun får mageknip av den :) Også øke gradvis. begynne med en eller to skjeer, og etterhvert øke gradvis til en porsjon :) Her har vi ikke merket noe med magen til tross for at vi startet når hun var litt over 3 mnd pga vekt, selbfølgelig etter avtale med HS :)
 
HS ga klarsignal til å begynne med grøt, så hun får det morgen å kveld (ikke store mengder).

Men det hender jeg bytter bort grøt med litt banan, gulerot å potet å sånt istedet.

Hu her har blitt helt annen jente iallefall etter hun har startet med fast føde, hun er mere rolig å gråter ikke så mye.
Det virker som om at hun faktisk er mett og god :)
 
Back
Topp