Mat til de små

Blitz

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hva mat gir dere? Spiser de mye?

Her har jeg en som ELSKER grøt, men er ikke så glad i middag.. Har prøvd alt omtrent av grønnsaker å sann :p
Gidd han en og en ting (over flere dager, sann han skal venne seg til smaken), også prøvd å blande litt forskjellig etterhvert.
Men likevel spiser han dårlig med middag. Han får vann til middag og grøt. Og jeg ammer han morgen og kveld/natt.

Har dere noen tips til middag eller noen metoder som gjør at han kanskje spiser mer?
 
Akkurat samme med middagen her. Grøt går ned på høykant, men alt av middag jeg har gitt han brekker han seg av og spytter ut. Rart, for han likte godt søtpotet før, men brekker seg av det nå. Så tar gjerne imot tips jeg også! Han får grøt 2 ganger til dagen, melk og det lille jeg får i han av middag utenom det.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det ganske likt som hos dere ser jeg[emoji4] han elsker grøt, spiser det til frokost og kvelds. Middag liker han bare hvis han får en og en grønnsak, helst gulrot eller søtpotet. Prøver jeg å blande grønnsaker og/eller tilsette kjøtt, nekter han å spise, lille raringen [emoji5]
 
Skulle nesten tro det var samme ungen! Haha :)
Helt lik deres jo! :eek:
Nå har jeg laget spaghetti, så er spent å se i morgen om det kanskje er noe?
Kanskje han er lik pappaen sin, å skal ha saus eller majones/ketchup på alt :p
 
her spiser hun det meste... begynte med brødskive for få dager siden, går greit. var 8 mnd forrige lørdag. blir ikke store mengdene, men hun "tygger" nå disse små bitene med brød og leverpostei :)
vi gir grøt/vann til frokost
melk etter soving
brødskive, frukt/smoothies og vann til lunsj
blitt en del middagsglass til middag, ikke glad i hjemmelaget enda..
melk etter siste duppen
grøt og vann til kvelds

vann som tørstedrikk ila. dagen. nettopp gått fra tre runder med melk til to, er ikke så keen på melka mer. nå når vi skal i gang med hverdagen, skole på storesøster igjen osv.. så har vi begynt dagen med grøt istedenfor melk, så hun er mett litt lengre og vi kommer ut døra før hun skal ha mat igjen, melk blir heller litt mellommåltid nå.
 
Han spiser ALT :) Elsker både grøt, frukt, middag og brødskiver.

Til frokost spiser han grøt, skive og frukt til lunsj, grønnsaker og fisk/kjøtt til middag og grøt (av og til brødskive i stedet) til kvelds. Drikker vann og mm.
 
Min er veldig glad i mat:) spiser grøt & middag med god appetitt:) elsker grønnsaker & fruktmos! de siste dagene har han ikke ville spise så mye som vanlig, jeg mistenker tenner er på gang, kan det ha noe å si kanskje?
Har prøvd med brødskiver, men det brekker han seg av. Hvordan gå frem med dette?! Gi dere små biter? Brødstaver? Væter dere brødet? Hvilket pålegg?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her spiser hun alt! Elsker middag og grøt og frukt og bær.
Liker veldig godt stekt paprika :p me nå om dagen går hun på streng diett fra legen så hun kan ikkje spise noe med høyt kalsium eller kalium innhold så ingen bananer eller aprikos og masse annet men var favoritter de to så va mye sutring i begynnelsen :p men så lenge hun får mat så er hun kjempe fornøyd :)
 
Her har han begynt å bli flinkere å flinkere :) Spiser egentlig det meste nå, og spiser bra i forhold til hva han gjorde før :)
Han hadde lagt på seg 500 g på en mnd nå på 8 mnd kontrollen, så ganske fornøyd med det ja :) Nå vet jeg at han spise godt liksom :p
 
Back
Topp