Mat til dåp/navnefest

nancy drew

Forumet er livet
Hva skal dere servere? Kjøpe eller lage selv? Hva beløp regner dere med at dere må ut med til mat?

Har selv vurdert: lapskaus/ kjøttsuppe, finnbiff gryte, biff stroganoff eller kyllingsuppe.
Blir da laga fra bunnen av noen dager før også varmet på dåpsdagen.
Også fundert på raspeballer eller lasange.
Syns det blir mye styr med koldtbord og ikke minst dyrt å kjøpe da det vil koste 9000kr

Skal ikke ha dåp selv, men di siste æ har vært i har dem servert lapskaus :) Godt og enkelt til mange personer :) Også gleder man seg jo uansett mest til kakebordet ;)

Vi skal ha rømmegrøt og spekemat:) kjøper inn ferdig rømmegrøt fra meieriet. Mannen får både grøten og spekematen til innkjøpspris da siden han jobber i ASKO (norgesgruppen), er ikke helt sikker på hva det vil koste oss enda:p

Her blir det tapas og vi lager det selv. Tenker også å få mamma og svigermor til å lage et par retter :) Det jeg har tenkt så langt er;

Serranoskinke
Manchegoost
Kjøttboller i tomatsaus
Potetbåter i tomatsaus
Brød med aioli
Potetomelett
Tomat og mozerellaspyd
Kyllingsspyd
Muligens fetaost og spinatpai

Her blir det jegergryte :) Mamma får kjøtt til innkjøpspris, så vet ikke hva det koster... Skal ha brød av noe slag ved siden av :)

Bestilt snitter og lager noen ekstra selv for de kresne. Til ca 30 pers betaler vi 2500. Har også bestilt kake til 800 kr, resten blir bakt av familie.

Lager hjortegryte med ris, og har brød, aioli og smør. Lager en del kaker selv og familie lager noe kake. For å få tid til å lage alt selv, bretter eg servietter i god tid og lagrer dem i plastkasser og all pynt blir klargjort og lagt i kasser :)

Skal ha koldtbord. Lager selv, dvs får hjelp av familie :)

Her blir det koldtbord, og det blir til å lage selv, samt at familie tar med noe de også. Vi blir bare 13 voksne og babyen, så det blir jo ikke så mye mat [emoji4]
Tenker å kjøpe "hoveddåpskaka", ellers får jeg familie til å bake resten [emoji6]

Hva skal dere servere? Kjøpe eller lage selv? Hva beløp regner dere med at dere må ut med til mat?

Har selv vurdert: lapskaus/ kjøttsuppe, finnbiff gryte, biff stroganoff eller kyllingsuppe.
Blir da laga fra bunnen av noen dager før også varmet på dåpsdagen.
Også fundert på raspeballer eller lasange.
Syns det blir mye styr med koldtbord og ikke minst dyrt å kjøpe da det vil koste 9000kr

Blir nok koldtbord eller tapas ( bestilt da catering):)

Hadde tenkt koldtbord, men tror kanskje vi gjør det enklere og lager gryterett eller suppe. Har ikke snakket med mannen om det, planlegging foregår stort sett i mitt hode enda :)

Back
Topp