Mat til baby

Fargeklatt

Flørter med forumet
Når jentå mi på 8 mnd er veldig aktiv og begynte med fast føde når hun var 3 mnd, kan jeg nå gi henne litt mad som er fra 10-12 mnd? Hun krabber, reiser seg intil møbler, går intil ting, og går/springer hvis du holder henne i hendene :) Så hun sitter sjeldent stilt, og jeg føler maten fra 8 mnd ikke dekker hennes energibehov siden hun er nokså tilig for alderen når det gjelder det meste... Og hun har 6 tenner, og flere på vei, så tygging går helt fint...! Hun er så veldig trøtt og sliten for tiden, så tenkte om det kunne ha noe med at maten ikke gir henne nok energi?

her har dem fått barnematen ifra 12 mnd når dem var 8 mnd. dem likte den bedre.

Okei :) Men da prøver jeg også det.. Jenta mi skal bare ha mat i biter.. :)

Dette lurer egentlig jeg også litt på. Har en selv på snart 5mnd. Må jeg vente en mnd til før jeg gir han 6 mnd produkter? Hva er egentlig forskjellen?

Jeg fulgte heller trinnene enn alderen. Så når jenta mi var lei den maten eller hadde spist på det ene trinnet en stund, så prøvde jeg bare litt på neste trinn.. Så er det bare å gå tilbake ett trinn hvis babyen ikke vil ha det enda ;) :)

Eneste forskjelle fra 12mnd glassene og de før er at de tilsetter salt fra 12 mnd. Men jeg gav småen 12mnd glass når han var 8 mnd også, var så lite klumper i de andre. Men du kan jo fint gi henne av den maten du spiser også, bare hold igjen på saltet. Bare kok alt godt, dvs litt overkokt pasta, myke grønnsaker ol.

Back
Topp