Mat til baby på 5 mnd

Guttemamma92

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Hei alle damer!
Litt lite liv innpå her syns jeg? Mulig det bare er meg.. :)

Jeg lurer på hvordan måltidene til deres barn på 5mnd er. Hvilke mat får de? Når får de måltidene, og hvor mye?
Hvis dere lager mat selv, hva lager dere og hvordan?
 
Er lite liv ja, skjedde nye mer her for et år siden, men ble så mye drama at det døde visst helt ut...
Min er 4 måneder da, men han får mme til frokost, grøt med litt mme til lunsj, av og til et mellommåltid mme og frukt, middag og vann, og grøt og litt mme til kvelds :) lager ikke selv enda, men det er plana :)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Her får lillegutt halv porsjon (enn så lenge) med grøt pluss mme til frokost. Så får han mme to ganger til, før grøt til kvelds og mme. Skal starte med litt middag snart:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Er lite liv ja, skjedde nye mer her for et år siden, men ble så mye drama at det døde visst helt ut...
Min er 4 måneder da, men han får mme til frokost, grøt med litt mme til lunsj, av og til et mellommåltid mme og frukt, middag og vann, og grøt og litt mme til kvelds :) lager ikke selv enda, men det er plana :)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
Hvilket drama? Det har jeg ikke fått med meg.. Hmm..
Hvilke middag får han da?
 
Nei, vet ikke om det kan kalles drama, men var vel snakk om noe trolling? Var i hvert fall mange som ble usikre og så ble det bare mindre og mindre aktivitet.

Han har fått gulrot og potetpure, men i dag prøvde vi grønnsakspure med rotfrukter (nestlé sin), tenkte å lage squash, søtpotet og gulrot selv i hvert fall, ble tipsa om en blogg med masse babymat så finner vel tips der :)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Her er det fullamming og bare smaksporsjoner med grøt. 5mnd den 21 april.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Litt lite liv innpå her syns jeg? Mulig det bare er meg.. :)

Jeg lurer på hvordan måltidene til deres barn på 5mnd er. Hvilke mat får de? Når får de måltidene, og hvor mye?
Hvis dere lager mat selv, hva lager dere og hvordan?

Jeg har fortsatt nok med å finne min plass i mitt nye liv :p

Min gutt er litt over 4 mnd. Han får grøt+mme til frokost, så fruktmos+mme, så mme, og til kvelds grøt m. fruktmos i+vann. Mme på senga før han sovner og to flasker i løpet av natten. Har sluttet å amme :)

Hadde planer om å lage ALL barnematen selv, men så fant jeg ut at noen andre kan lage den for meg (hipp, nestle etc.) og så får jeg og lille tid til annet :p
 
Her er det fullamming ennå. Var 5 mnd den 7.11. Begynt med litt smaksporsjoner med grøt, men han får så vondt i magen:/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det fullamming ennå. Var 5 mnd den 7.11. Begynt med litt smaksporsjoner med grøt, men han får så vondt i magen:/


Sent from my iPhone using BV Forum
Prøvd noen av de mer allergivennlige? Verdt å teste ut :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Fiseguri blir 5mnd 17.04. Vi begynte små smått med grøt når hun var 3,5mnd siden hun ikke ble mett. Nå får hun en halv porsjon fruktmos fra enten Ellas eller Nestle eller 1/3 most banan og 230ml mme til frokost mellom 08.00-10.30. Hun pleier tømme flaska. Så får hun mme igjen mellom 11.00-13.00, 230ml. Hun får et nytt måltid med mme rett rundt 14.30-16.30, 230ml. Kveldsmat serveres 18.50 og består av en halv porsjon grøt, en halv porsjon fruktmos eller 1/3 most banan, 2-5babyskjeier sviskemos og ca 160ml mme. Det varierer veldig på hvor mye av melken hun drikker om kvelden, alt ifra 60-160ml. Våkner hun på natta drikker hun 20-50ml vann også sovner hun igjen :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Her har vi som smått begynt med litt grøt. Lille er 4,5 mnd og har blitt veldig glad i grøten!! Ammer henne men har begynt å gi litt vann til grøten (tilvenning enda). Prøvde litt sviskemos i dag...en god start, men det var tydelig en smak som må prøves noen ganger til før den er godkjent så er planen å mose søtpotet og avocado (ikke sammen altså!)og potet og gulrot. Lillegull begynner å bli stor!!!!



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her fullammer jeg enda, men merka at junior ikke var helt fornøyd, så vi begynte med grøt på kveldene i tillegg. Så får han også litt most banan med sviskesaft i til lunsj om det passer :) Det er egentlig det vi har gitt han til nå. Også vann om han ikke finner roen når han skal legges. Han har en tendens til å bare ville sovne på puppen og da gulper han no innmari.
 
Back
Topp