Bollebaker
Glad i forumet
Har vært ganske streng. Men spiste sushi i går, og spørs om det blir mer av det
Er jo både lett for apetitten og sunt - og godt 
Sent from my GT-S5360 using BV Forum
Sent from my GT-S5360 using BV Forum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fant. Tror det med myke oster ble endra fra 2009 eller noe sånt. Før det så var det bare muggost som var fy tror jeg. Myke oster laget av pasteurisert melk var greit,men så ble det endra pga oppdaget smitte tror jeg. Tenker at det skulle være ganske trygt i Norge uansett,men får vel holde meg unna.
Fra matportalen.no
Melk og meieriprodukter Generelt: Unngå upasteuriserte meieriprodukter (pasteurisering betyr at produktet er varmebehandlet). Flere oster kan være laget av upasteurisert melk (rå melk). Osteprodusentene i Norge og EU er påbudt å merke disse ostene spesielt. Unngå også myke oster laget av pasteurisert melk, som brie, camembert og blåmuggoster (bakterier). Faste oster av upasteurisert melk, som grana padano og parmesan, regnes som trygge.
Er ikke så superstreng egentlig.
Spiser spekemat nå og da, men da etter den har vært i fryseren noen dager.
Røkt laks spiste jeg i jula av nyåpet pakning. Muggoster/myke liker jeg ikke, så der går det greit.
Som det står på matportalen sin side, så dreier det seg rett og slett om bakteriefloraen i de myke ostene som er på listen![]()