Mat som gravide kan spise.

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Hvor strenge er dere?

Spiser du sushi, røkt laks, myke oster osv?

Sushi står vel ikke på noe farlig liste, så lenge d ikke er tunfisk? Spiser d ikke selv da...
er vel fremdeles der at jeg spiser d jeg klarer dessverre:(
idag står saltstenger og vann på menyen...

Er ikke streng i det hele tatt,spiser det jeg har lyst på,men liker ikkr noe av det du skrev her :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Hvor strenge er dere?

Spiser du sushi, røkt laks, myke oster osv?

liker ikke noe av delene, så nei :)
men jeg spiser tunfisk som er på boks, det er ikke farlig...

ellers kan man egentlig spise det meste utenom spekemat (heller ikke så glad i det) men savner salami litt...holder meg unna alt som de anbefaler, selv om det er 0,0001% sjanse for at det går gale... så tar jeg ikke den sjansen.

Nei, sushi er "friskmeldt", dvs for noen år tilbake var ikke sushi anbefalt og det henger litt i mange gravide. Jeg spiser sushi, men hilser meg kun til laks nå som jeg er gravid.

Jeg spiser røkt laks dersom den er nyåpnet, samme med brie og blå muggost. Men spekemat har jeg helt kuttet ut, og (dessverre) ingen medium stekt biff.

Tenker ikke så mye over kaffeinntak, da kroppen har regulert det selv. Jeg som er kaffekjerring greier ikke svart kaffe når jeg er gravid!

Naaah, Har spist røykalaks et parr ganger.. Trudde ikke d gjorde noe siden sushi var lov.. Har spist medium stekt biff, men d er fordi jeg ikke tenkte meg om faktisk. . Ellers er jeg flink og ikke spise alt mulig..

Her prøver jeg så godt jeg kan og holde meg til det " lovlige" :)

Jeg har vært veldig streng med meg sjøl. Og trodde at ikke sushi var lov å spise, men hvis det er det, så tror jeg jammen at jeg skal kjøpe noen biter:P

Spiser verken røkt laks, reker, sushi, speke mat, muggeloster o.l.. Er ikke behøvelig å være så streng som jeg er mot meg selv, meeen tenker at det er så kort periode i livet jeg ikke "kan" spise sånt, så det går bra :)
Skulle ønske jeg var litt tøffere og spise mat som ikke er farlig, men neida.. Hehe :)

Er reker på ikke-lista?

Forstod det sånn at myke oster og røkt laks måtte være ferskest mulig/nyåpnet.. Mulig jeg har blingset...

Men spiser ikkemye av det da! Eneste er sushi, treåringen ELSKER sushi, så det har vi noen ganger! :)

Trur ikke det er på "ikke" listen, men jeg er allergisk mot scampi, og er redd for å bli det mot reker og. Er litt overfølsom når jeg er gravid og kan reagere på forskjellig mat. Å hadde jeg blitt allergisk mot reker vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.. Hehe :p

Jeg har spist røkt laks noen ganger og salami/fårepølse rett fra pakken og med lang holdbarhet. Bedre å få i seg noe mat enn ingen sa legen.

Til vanlig spiser jeg faktisk ikke noe særlig av det man anbefales å holde seg unna som gravid, så det har gått ganske greit :)

Er reker på ikke-lista?

Forstod det sånn at myke oster og røkt laks måtte være ferskest mulig/nyåpnet.. Mulig jeg har blingset...

Men spiser ikkemye av det da! Eneste er sushi, treåringen ELSKER sushi, så det har vi noen ganger! :)
Reker er greit å spise, siden den er kokt:)

Jeg har den fordelen at jeg stort sett ikke liker de tingene som står på lista:-) Det eneste jeg savner er kjøttpålegg og medium stekt biff :-) Må si at jeg syns det var deilig å for en gangs skyld ha en god unnskyldning for å ikke smake rakfisk i jula.. og å slippe drikkepress :-p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg SAVNER spekemat.. spesielt i julen sugla jeg meg forbi fenalåret på butikken..*hulk hulk*.. men det er bare en liten periode av livet jeg skal være uten , så det går greit.. men det man ikke får "lov" til å spise, har jeg ihvertfall lyst på :)

Og kaffekjerring her også- men i løpet av de første ukene av graviditeten (begge gangene) har kroppen fått sterk motstand mot kaffe, og nå klarer jeg ikke en halv kopp engang!

Er ikke så superstreng egentlig.
Spiser spekemat nå og da, men da etter den har vært i fryseren noen dager.
Røkt laks spiste jeg i jula av nyåpet pakning. Muggoster/myke liker jeg ikke, så der går det greit.

Jeg spiser ingen av delene...sushi og ostene er nok ikke noe savn, men har sinsykt lyst på spekemat..har aldri hatt så lyst på det før så nå :-p men holder meg unna det meste..dette er min første lille, så kanskje jeg er litt ekstra forsiktig :-)

Spiser ikke sushi :P

Men guuuuuud å jeg savner SALAMI Å Sånn morr pølse :P

Ser jeg det i butikken så blir jeg gaaaaal.

Back
Topp