Mat/snacks til barselsbagen

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
De andre gangene har jo pappaen gått ned i kiosken og kjøpt noe snacks etterhvert... men nå blir man jo helt alene med forbud mot å forlate rommet...
Har dere tenkt over hva dere kunne ha tenkt dere å hatt med? Jeg skal ha med litt spekemat tenkte jeg, men kunna ha tenkt meg noe potetgull og godteri bare for å ha noe å snavle på..

Ser også at jeg må legge til iPad på pakkelisten, da jeg tenker det er greit å kunne facetime med mannen, storesøsken og kanskje også andre i familien mens jeg er på barsel :)

Har tenkt på det samme.
Jeg snakket med en kollega på det lokale sykehuset, og på barsel er alle isolert på rommet sitt og får matservering inn av pleier

Så jeg tenker å ha med litt ekstra tørrmat/snacks, jeg er glad i å ha mat tilgjengelig.
Så tenker å kjøpe inn et par små flasker med kjøpe-smoothie og litt nøtter. Det tåler å ligge romtemperert.
Kanskje en kjekspakke også, hvis jeg blir snopesyk.
Og ja, har også tenkt å ha med nettbrettet for å kunne ha videosamtale med samboer så han kan følge meg og barnet så tett han ønsker mens vi er på barsel :)
Og kanskje noen nøttebarer for litt energi, hvis jeg blir småsulten.

Har tenkt på det samme.
Jeg snakket med en kollega på det lokale sykehuset, og på barsel er alle isolert på rommet sitt og får matservering inn av pleier

Så jeg tenker å ha med litt ekstra tørrmat/snacks, jeg er glad i å ha mat tilgjengelig.
Så tenker å kjøpe inn et par små flasker med kjøpe-smoothie og litt nøtter. Det tåler å ligge romtemperert.
Kanskje en kjekspakke også, hvis jeg blir snopesyk.
Og ja, har også tenkt å ha med nettbrettet for å kunne ha videosamtale med samboer så han kan følge meg og barnet så tett han ønsker mens vi er på barsel :)
Og kanskje noen nøttebarer for litt energi, hvis jeg blir småsulten.

TIps til gode nøttebarer med litt energi? man blir jo helt alene med baby og vet jo ikke hvor krevende babyen blir - så greit å ha noe å hive inn også :P Spent på hva jeg liker av drikke etter fødsel også jeg da... pr nå liker jeg KUN melk og vann... (og sjokolademelk, men det holder jeg meg unna da)...

Har desverre ingen gode tips, noen på butikken synes jeg er helt greie. Og så er det jo mange gode man kan bake, som ofte er sunnere enn de i butikken da. Har desverre ingen oppskrifter liggende, jeg bare googler og baker tilfeldige :)
Bruker det som turmat om sommeren på fjellet.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage knekkebrød når det nærmer seg litt mer, og så ta med en hel masse Strandamør og babybel ost :P Og no barer og sånt. Må vel legge en litt bedre plan etterhvert for mat samboer skal ha, siden han ikke kan gå og kjøpe seg noe mat og man aldri vet hvor lenge det varer.

Sist hadde eg med masse snacks, drops og snop, men det meste vart med heim igjen ;) hadde sv.diabetes og glede meg til å ete snop, men tida gjekk med til baby og soving...orka ikkje snacks ein gong. Kjem likevel til å ha med bixit og litt snop no, det står seg jo . Må vite at det er noko godt i bagen :D

Jeg har alltid hatt med fylte horn. Jeg trenger alltid litt skikkelig mat første natta etter fødsel. Ellers så pakker jeg nok en liten matbag med snacks som står seg i god tid før fødsel; kjeks, sjokolade, brus, vannflaske osv. De fylte horna nappes ut av fryseren og over i baggen rett før avreise. De ble bakt forrige uke. Også tar jeg nok med litt frukt og gulrøtter etter hva vi tilfeldigvis har hjemme den dagen.

Nå regner jeg med det blir drive-through-fødsel, så tipper hele matbaggen blir med hjem igjen, men man vet jo aldri på forhånd om man får en unge på intensiven.

Back
Topp