Mat, søvn og bleier... Trenger tips..

kriol

Andre møte med forumet
Hei! Jenta mi på 3,5 mnd har helt siden fødselen spist ofte. Hun får MME, og spiser hver 2. time, og da spiser hun alt fra 60 ml til 120 ml (aldri mer enn 120 ml pr måltid). Synes det er veldig ofte, og litt slitsomt når vi skal ut av huset. Må koke flasker flere ganger om dagen, da hun sikkert bruker 10 flasker på 1 dag. Har snakket med HS som sier vi skal prøve å la det gradvis gå lengre mellom måltid, men jenta blir jo helt hysterisk hvis vi venter lengre enn 2 timer stakkar:( Hun ligger også en god del over gjennomsnittet i vekt ifht lengde. Hun var 58,9cm og 6340 gram på 3mnd kontroll..
Hun legger seg kl 20 somregel, og sover da sammenengende til 3. Når hun våkner 3 er hun ekstremt urolig fram til vi står opp kl 6. Hun vrir seg skikkelig, stønner og kaver med armer og ben. Hun har øynene lukket, og ser at hun prøver og sove, men at det er ett eller annet som virkelig plager henne:( gir mat og skifter bleie, tilbyr smokk, prøver å skifte sovestilling, ta henne opp i senga med meg, men ingenting hjelper.. Ganske slitsomt for meg som "står opp" 3 hver natt uten søvn etter det. Slik har det vært siden fødsel nå, og jeg merker jeg begynner å gå tom for energi:( I tillegg tisser hun en del om natten, så når hun våkner i 3-tiden er hele nattdrakten gjennomvåt, noen som har tips til bleier som holder bedre på tisset?? Bruker libero str 3 nå. Håper noen har tips til både mat, søvn og bleier...

Du kan forsøke å bytte mme-merke, det kan hjelpe på metthetsfølelsen. Kaving om natten kan noen ganger skyldes at det er ubehagelig å ligge på flatt underlag. Har hun noen tegn på favorittside som hun vender hodet mot m.m? Prøv å la henne sove oppå en dyne som kan omslutte henne litt og se om det hjelper. Bleier må man nesten bare prøve seg frem med, det er veldig forskjellig hva som passer. Libero er stivere enn f.eks Pampers og kanskje sistnevnte vil folde seg bedre rundt stumpen hennes. Lekkasjer skjer kun når det ikke er riktig passform, ofte hvis barnet ligger på siden. Håper det bedrer seg etterhvert, det meste er bare faser som går over. :)

Vil si som hun over. Prøv en annen type mme. Jeg hadde samme problemet som deg. Nå sover hun oppå en dyne og sover mye bedre. Og her tissen igjennom bleiene og. Jeg brukte libero men har nå byttet til rema sine billig bleier og er mye mer fornøyd med de. Føler de holder mye bedre på væsken har ikke tisset gjennom en eneste gang etter vi byttet til rema bleiene

Prøv å begynn med tynn grøt :) Det gjorde jeg med storebror og han ble en ny baby :) Han var bare 3 mnd'er da :) Følg det du tror og ikke ry deg om eventuelle "skjennepreken" fra hs! :)

Prøv å begynn med tynn grøt :) Det gjorde jeg med storebror og han ble en ny baby :) Han var bare 3 mnd'er da :) Følg det du tror og ikke ry deg om eventuelle "skjennepreken" fra hs! :)
Jeg begynte også med grøt når eldste var 3 mnd. Ble enig med helsesøster. Så ville prøvd å se om det hjelper. Alle barn er ulike og noen trenger fast føde tidligere enn andre

Ang bleier: Her bruker Lillegutt Pampers nr 3 nå, og da holder det i allefall 12 timer. Ikke tisset igjennom en eneste gang. :)

Back
Topp