Mat rutinene deres!

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
I all verdens makter. Gutten min vokser. Han spiser og vokser mer. I dag prøver vi holde en matrutine som ser ca slik ut,

Frokost ( 0630-0830) grøt
Brunsj (1030-1130) yougert og frukt
Lunsj (1300-1400) brødskive og en flaksen med melk 2 skjeer. Så sove.
Middag kl( 1730-1900 )

Så natta kl 2000.

I dag så har han spist nesten dobbelt av hva han pleier...hjelp...
 
Min småspiste frøken spiste vel sånn nesten ei halv skive med leverpostei til frokost. Så hadde vi et kjapt måltid med kanelboller og kringler etter kirken som hun fikk smake litt av, vår middag spiste hun bare litt grønsaker så vi varmet et glass (deler av det) og hun spiste kanskje 1/3 glass... Så var vi i bursdag hvor hun fikk et par biter kake før en halv joghurt (iblandet en skje grøtpulver) til kvelds

Ja. Også ammet i morges, i kirken, under middagen, og nå i kveld og sikkert flere ganger.
 
07.00 - 1-2 Brødskiver eller Bananlapper
09.00 - 1 Brødskive eller havregryn med melk, sukker og kanel og Youghurt
09.30-11.00 - Blund
12.00 - 1-2 Brødskiver
14.00-15.00 - Blund
16.00 - Middag, det samme som vi spiser
18.30 - 1 Brødskive og en youghurt
19.30 - Natt
 
Frokost rundt kl 8 - 1 brødskive og yoghurt
Lunsj ca 11.30 - 1-2 brødskiver
Middag ca 16 - det vi spiser evt. barnematglass
Kvelds 18 - grøt og frukt

Er vi hjemme så er det litt frukt/bær innimellom. Og hvis jeg jobber til 17 så blir det frukt og brødskive/middagsglass i bhg ved 15-tia. Og middag med oss 18.00. Jobber i samme bhg som frøkna går i, så ho må pent væra i bhg til det stenger når jeg jobber sent.
 
Pupp kl. 5.30
Frokost (grøt med 1,5 vann) kl. 6.30/7
Mellommåltid (banan eller yougurt) kl. 8.30/9
Lunsj to skiver med pålegg kl. 11
Mellommåltid 2 kl. 13
Middag et helt glass eller hjemmelaga kl. 15
Kveldsgrøt kl. 17
 
Frokost 07: Dobbel grøtporsjon
Lunsj 10.30/11: To skiver og et egg.
Mellommåltid kl 13.30/14: En banan og en liten yoghurt
Middag kl 16.30/17: Enten middagsglass og plukking av "vår" mat eller middag som oss andre (kommer an på hva som serveres)
Kvelds 18: En porsjon grøt eller en brødskive.

Han stopper svært sjeldent å spise av seg selv, så vi må stort sett regulere det for ham..
 
Frokost 07: Dobbel grøtporsjon
Lunsj 10.30/11: To skiver og et egg.
Mellommåltid kl 13.30/14: En banan og en liten yoghurt
Middag kl 16.30/17: Enten middagsglass og plukking av "vår" mat eller middag som oss andre (kommer an på hva som serveres)
Kvelds 18: En porsjon grøt eller en brødskive.

Han stopper svært sjeldent å spise av seg selv, så vi må stort sett regulere det for ham..
Det hørtes ut som mer enn hva min meget småspiste seksåring spiser! Hun klarer ikke en skive og et egg til samme måltid. Jeg sliter med å få henne til å spise skikkelig, bare eldstemann som har matvett. Jentene mine et visst ikke glade i mat
 
Som regel puppekos i senga klokka 6.
Frokost klokka halv 9 ca i bhg.
Lunsj 11
Fruk 15, da får hun litt mat i tillegg.
Middag klokka 17
:)
Når vi kommer hjem på ettermiddagen får hun pupp etter behov. På natten dier hun 2 ganger, som hun har gjort siden hun var 1 1/2 mnd :)
 
Det hørtes ut som mer enn hva min meget småspiste seksåring spiser! Hun klarer ikke en skive og et egg til samme måltid. Jeg sliter med å få henne til å spise skikkelig, bare eldstemann som har matvett. Jentene mine et visst ikke glade i mat

Ja, han spiser mer enn storesøsteren sin til både frokost og lunsj. Har vel hendt at han har spise mer enn henne til middag og. Han tar vel igjen for spisevegringen sin det første leveåret :p
 
07.00 - 1-2 Brødskiver eller Bananlapper
09.00 - 1 Brødskive eller havregryn med melk, sukker og kanel og Youghurt
09.30-11.00 - Blund
12.00 - 1-2 Brødskiver
14.00-15.00 - Blund
16.00 - Middag, det samme som vi spiser
18.30 - 1 Brødskive og en youghurt
19.30 - Natt
Banan lapper? Oppskrift og serverings tips?
 
Frokost 07: Dobbel grøtporsjon
Lunsj 10.30/11: To skiver og et egg.
Mellommåltid kl 13.30/14: En banan og en liten yoghurt
Middag kl 16.30/17: Enten middagsglass og plukking av "vår" mat eller middag som oss andre (kommer an på hva som serveres)
Kvelds 18: En porsjon grøt eller en brødskive.

Han stopper svært sjeldent å spise av seg selv, så vi må stort sett regulere det for ham..
Så veldig bra matlyst som mini. Men han stopper er en gang:p
 
Mellom 07.00 og 08.00: Frokost, som regel grøt.
Ca. 11.00: Lunsj. 1-2 skiver med ost eller leverpostei (eller noe annet), av og til yoghurt eller smoothie eller banan.
Ca. 14.00: Middagsglass/pose. Dette måltidet blir nok byttet ut med frukt og skive, hun trenger egentlig ikke middag to ganger til dagen[emoji12]
Ca 17.30: Middag. Hun spiser stort sett det vi spiser, og ofte store porsjoner. Dersom middagen er lite barnevennlig eller at hun spiser lite, får hun grøt i tillegg.

Hun legger seg halv 7, så fordi vi har sein middag (rekker ikke å bli ferdig før tidligst klokka 17), har vi valgt å droppe kveldsgrøten. For mye mat fører bare til magevondt, og det er ikke noe gøy:-/
 
Banan lapper? Oppskrift og serverings tips?

Jeg moser 1 moden banan med gaffel, blander med 1 egg som grunnoppskrift[emoji5]
Av og til har jeg litt havregryn eller mandelmel sammen med og kanskje litt kardemomme eller kanel, men da lager jeg litt større porsjon (2 modne bananer, 2 egg, 1/2dl melk)
Jeg måtte prøve og feile litt i begynnelsen, hadde en tendens til å "vispe" det for hardt slik at det ble helt mykt[emoji28]
Mini her er mest glad i helt enkle med 1moden banan og 1 egg med litt kanel, og så damper jeg epler og lager eplemos ved siden av[emoji5]
 
Jeg moser 1 moden banan med gaffel, blander med 1 egg som grunnoppskrift[emoji5]
Av og til har jeg litt havregryn eller mandelmel sammen med og kanskje litt kardemomme eller kanel, men da lager jeg litt større porsjon (2 modne bananer, 2 egg, 1/2dl melk)
Jeg måtte prøve og feile litt i begynnelsen, hadde en tendens til å "vispe" det for hardt slik at det ble helt mykt[emoji28]
Mini her er mest glad i helt enkle med 1moden banan og 1 egg med litt kanel, og så damper jeg epler og lager eplemos ved siden av[emoji5]
Det var jo sikkelig genialt:)
 
Frokost ca kl 08 med 2 brødskiver
Lunsj ca 11-12 med 2 brødskiver og entuelt yoghurt.
Middag kl 16. Han spiser alt vi spiser og mer enn meg som regel
Kveldsmat kl 19 med 2 brødskiver.
Han liker ikke grøt og pga lite tenner så får han ikke i seg knekkebrød, for hard frukt osv ( bare setter der i halsen). Han kuttet ut mme når han var 10 mnd og kun drikking vann siden. Men drikker såpass at han tisser gjennom om natta.
 
Frokost rundt kl 8 - 1 brødskive og yoghurt
Lunsj ca 11.30 - 1-2 brødskiver
Middag ca 16 - det vi spiser evt. barnematglass
Kvelds 18 - grøt og frukt

Er vi hjemme så er det litt frukt/bær innimellom. Og hvis jeg jobber til 17 så blir det frukt og brødskive/middagsglass i bhg ved 15-tia. Og middag med oss 18.00. Jobber i samme bhg som frøkna går i, så ho må pent væra i bhg til det stenger når jeg jobber sent.

Glemte jo å ta med at vi pupper litt innimellom på dagtid, hvis A har tid:p og på kveld, natt og morran.
 
Ca kl.06. pupp
Kl.08 frokost
Kl. 11. Lunsj
Ca kl. 14 frukt
Kl.15.30 middag
Kl.18 - kveldsmat
Pupp ved leggetid.

Middag er det samme som resten av familien. De andre måltidene varier litt fra ulik brødmat, omelett, kjølaskapsgrøt osv..
Er relativt småspist her.. og dagene varier veldig på hvor mye hun spiser. Men hun er glad i mat og prøver alt og spiser det meste.
 
Back
Topp