Mat problem

Januar17

Glad i forumet
Januar 2017
Oktoberfruene 2018
Hei jenter :) Trenger litt tips og råd her. Jeg sliter med å få i meg mat. Ikke forde jeg i utgangspunktet er kvalm, men jeg blir kvalm av maten. Er veldig lite mattyper jeg klarer spise uten at kvalmen tar meg. Kan bare glemme å lage middag (det nå mannen gjøre), reagerer veldig på lukter, forferdelig å gå i matbutikken for jeg blir sååå kvalm. Går for det meste i meloner og annen frukt, tomater, agurk. Prøver få i meg noe knekkebrød, brødskive, men vanskelig finne pålegg til.. Salat til middag går fint. Føler meg helt full hele tiden, har kanskje noe med at ting flytter seg inni her. Noen som har forslag til hva man kan spise? Blir litt bekymret om jeg klarer å få i meg nok til den lille. Kaster ikke opp, men slutter spise når jeg merker kvalmen. For å prøve unngå at det kommer opp igjen. Dagens klage herfra :wacky:

Hva med kjeks av noe slag? Tørt brød med hvitost er greit for meg når jeg er kvalm, det er passe nøytralt.

Kan jo også lage smoothie og drysse noen havregryn i den, så får du i deg noe som metter litt mer uten at det egentlig smaker noe.

Og så spiser jeg nutrilettbarer og sånt til frokost, har som et kjapt mellommåltid i veska osv.

Jeg har gått ned litt, bare grunnet dårlig matlyst, men heldigvis ikke vært ordentlig kvalm. Det har bedret seg veldig nå, 9+3, men er fortsatt ikke veldig lysten på frokost. Hadde helt pause fra brødmat i noen uker, da jeg ikke orket tanken, og tror ikke det er noen fare i å kutte akkurat det. Føler fortsatt selv mest for lett mat.
Det som virkelig frister når som helst på døgnet er hjemmelaget smoothie. Da kan du ha i mettende ting som avokado og havregryn, uten at du trenger å smake det, når det er blandet med frukt, yoghurt osv.
Ellers tror jeg ikke det er så farlig om matlysten er laber en periode. Synes også det funker å spise lite og ofte!

Dårlig matlyst her også. Har spist endel cottage cheese lapper til frokost, hjemmebakte rundstykker til lunsj. Taklet ikke kylling, så det går mye i kjøtt til middag. Pasta bollognese er en hit :) Ellers synes jeg kald farris bris er topp! Samme med Mocca frappe og lunsj på Joe and the Juice.

Sniker fra februar. Jeg baker hjemmelagde knekkebrød med salt på i dag for å ha enkel frokost. For meg er Matlysta litt variabel så måtte prøve å lage noe på kvelden for da er matlysta grei.

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    990,2 KB · Visninger: 8
Tusen takk for tips jenter :) Skal prøve å mekke smoothie, det hørtes godt ut! Gulost er det eneste pålegget som går greit. Annet pålegg funker enkelte dager. Godt å høre det ikke er så farlig med litt dårlig matinntak i perioder..

Har det helt likt, og jeg spiser bare det jeg har lyst på egentlig. Merker fort hva som frister og hva som ikke frister.. går litt i perioder hva jeg spiser, akkurat nå er det knekkebrød med graddost :)

Smoothie, kjeks, brød med baconost og toast er det som funker her.

Og frukt/bær da!!!

Dette innlegget kunne jeg ha skrevet! Og har dessverre ingen gode råd!!!!
Slenger meg på gjerde for å se om noen har noen klarer å komme med noen gode tips!
For meg gjelder dette også drikke :-(
Har lurt på om jeg burde prøve næringsdrikker en periode, berre for å få i meg næring

Back
Topp