mat/pålegg

frkroosa

Blir kjent med forumet
Hvilken mat spiser ikke dere i redsel for toxoplasma og listeria?
Og er greddost trygt å spise?
Jeg googlet selvfølgelig å leste mye om mat og pålegg som ikke er bra.

Holder meg selvfølgelig unna alt av spekemat, rått kjøtt å all mat som er fyfy. Men blir jo usikker på noe av maten jeg spiser å har spist til nå.

jeg får litt sånn matangst når jeg er gravid jeg :S tørr nesten ikke spise kjøttpålegg, mend mindre den er helt nyåpna!
spiser bare vanlig gulos og brunost. tror greddost er greit !?
spiser ingenting spekemat eller noe sånnt.
har blitt litt halvvegis :P ikke lyst på kjøtt! 

Jeg spiser egentlig det meste selv om jeg også tenker nøye igjennom om jeg virkelig kan spise det, og har litt sånn "panikk" for om det er trygt. Og idag hadde jeg avokado, tomat og sånn pålegg- kyllingfilet med krydder fra prior. Det smakte veldig godt. Akkurat passe salt :-) Pakken holder vel sånn ca 3-4 dager og det burde gå bra. Vanlig kokt skinke frister ikke meg, men kan spises med god samvittighet. I går lagde jeg lefser med philadelphia, vårløk, avokado og røkt laks. Røkt laks kan spises, i følge matportalen, godt innenfor holdbarhetsdato. Jeg åpnet pakken samme dag og brukte alt sammen (100g pakke vel og merke, og spiste ikke alt selv).
Jeg spiser også grov leverpostei, gulost - med litt mer smak enn norvegia, brunost, kremoster (særlig den fra Tine med talziki er super god) og masse deilige salater :-) Tenk heller på hva man kan spise enn hva man ikke kan spise, for det er kjempe masse i butikken man faktisk kan spise med god samvittighet!

Back
Topp