Mat på natta...?

Blacksau

Glad i forumet
D e flere som har sakt til mæ at likja e no blidd så stor no å treng ikke å spise på natta.. Så æ prøvde å kutte d ut på natta.. Men saken e den at i 3 tia blir ho såååå uroli. Æ tilbyr ho vann, ho drikk litt, men roe sæ ikke ned. Ho sovne igjenn etter å ha fådd 180 ml mme.  

Så likja mi treng mat på natta. Nån flere småttisa såm treng mat på natta?
Fikk høre at da får ho ikke nok på dagen. Men ho får:

Frokost: Grøt(eller brødskiva) + 150ml mme
Lunsj: Fruktmos+ vann.
Ho kan å få litt frukt bita å sånt mellom lunsj å middag.
Middag: 1/2 middagsglass +vann. 
Kveld: Grøt + 150ml mme

Åsså på natta får ho 180 ml mme.

Får ho for lite på dagen? Skal æ fortsette å gi ho på natta?

Hadde vært greit me andre sitt synspunkt. Skal og til HS idag, så skal ta d opp me ho åsså. 

her får også snuppa en flaske på natta:) og hu får ca like mye mat som de:)

får grøt og vann til frokost
+120-150ml mme når hu skal ha første luren

så eventuelt noe fruktmos, bananbiter, annen frukt eller 150 mme til lunsj ( spørs litt når vi har stått opp, hvis frokosten var i 9-10 tia så får hu bare no frukt:)

så et halvt middagsglass mellom 1 og 3 en gang pluss vann :)

hvis hu får tidlig middag får hu en flaske føre grøten i 6-7 tia hvis ikke får hu grøt og 120 -150 ml mme til kvelds :)

så får hu en flaske med 180 ml mme på natta en gang :)

får også frukt innimellom stadig vekk :)

Å jada her spiser tuppa 180 ml ca klokken 0030. så 04.00 og i værste fall 05.40. Jeg prøver med vann, jeg har latt henne hyle, men intet hell her i gården! Hun spiser helt vanlig på dagtid så er vel en vane sak... Jeg er lei sur trøtt!!!!!!!!!!!

Kjenner til det greiene der assa.. Nå er vi nede i en mating på natta. kl 01. og det er så herlig i forhold til 23. 01. og 04. Hvor blir det av en hel natts søvn egentlig?!

Min hs sier at fruktmos ikke er et måltid... så jeg ville anbefalt deg å gi mme ved siden av fruktmos til lunch :) kanskje det blir bedre da?

Min gutt spiser også om natta... prøver å øke litt på måltidene om dagen nå til at han ska være mett om natta, men er ikke lett for han kaster opp en del og derfor tør jeg ikke gi han alt for store porsjoner... 

jeg også mener nok det samme,at de små ikke trenger natt mat nå!
Emil sluttet med det da han var bare 3 mnd.. men noen trenger jo lenger!

jeg tror jeg ville fortsette å gi henne vann,det blir sikkert noen urolige netter,men før eller senere må du igjennom det :0)

lykke til!

Jeg følte at det hjalp å flytte minsten på eget rom. Så har vi avvent med vann og det har gått veldig bra, men forstår at det ikke fungerer for alle da!
Han får aldri mat på natta lenger. Sover fra 18-7/8, men med en del urolige netter hvor vi smokker og gir vann.

Back
Topp