Ja det kan du fint gjøre.Koker vann fotsatt her og. Men lurte på om jeg kunne ta kaldt vann fra springen og varme i mikroen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det kan du fint gjøre.Koker vann fotsatt her og. Men lurte på om jeg kunne ta kaldt vann fra springen og varme i mikroen?
Synes grøten ikke blir varm nok hvis jeg ikke bruker kokende varmt vann jeg. Den blir jo så kald av å røre inn pulveret. Nå bruker jeg mm og den varmes til37 grader - når da grøtpulveret røres inn blir den kald. Så jeg rører først inn pulveret og så varmer opp.Hehe nei serverer den ikke kaldden må jo være lunken for at en skal klare blande pulveret ut og den skal bli tykk
![]()
Her syns jeg også det blir passelig temp når jeg rører inn pulveret i nykokt vann.Synes grøten ikke blir varm nok hvis jeg ikke bruker kokende varmt vann jeg. Den blir jo så kald av å røre inn pulveret. Nå bruker jeg mm og den varmes til37 grader - når da grøtpulveret røres inn blir den kald. Så jeg rører først inn pulveret og så varmer opp.
Men har ofte hørt at mange bare varmer vannet til 37 grader og så rører inn pulveret. Er ikke grøten kald da?
Jeg varmer vannet mer enn 37 graderSynes grøten ikke blir varm nok hvis jeg ikke bruker kokende varmt vann jeg. Den blir jo så kald av å røre inn pulveret. Nå bruker jeg mm og den varmes til37 grader - når da grøtpulveret røres inn blir den kald. Så jeg rører først inn pulveret og så varmer opp.
Men har ofte hørt at mange bare varmer vannet til 37 grader og så rører inn pulveret. Er ikke grøten kald da?
Kanskje ikke rart mini krever mat på natta siden han ikke får noen næringsstofferJeg varmer vannet mer enn 37 graderså det er passelig når jeg har rørt ut
null problem
dessuten skal det ikke være mer enn 40 grader(?) når en rører i pulveret, for da ødelegger en alle næringsstoffene. Samme gjelder mme..
Nei, jeg har aldri gjort det, men det burde jeg visstnok ha gjortSjekker dere grøten siden dere vet akkurat graden eller? Her gjør jeg ikke det. Jeg sjekker maten etter å ha rørt, og setter litt på hånden. Jeg prøver også å unngå å bruke microen for mye, så hvis jeg lager grøt koker jeg vannet.
Har lest at mmepulver bør røres ut i mer enn 65 grader fordi det kan inneholde bakterier. Men vet bruksanvisningen ofte sier noe annet.Jeg varmer vannet mer enn 37 graderså det er passelig når jeg har rørt ut
null problem
dessuten skal det ikke være mer enn 40 grader(?) når en rører i pulveret, for da ødelegger en alle næringsstoffene. Samme gjelder mme..
Godt mulig det er jeg som blander med at det er immunforsvarstoffene som blir ødelagte. Men det står jo på pakkene at det skal være 40grader. Da ser jeg ikke poenget i å koke vann når jeg kan varme i mikroen på noen sekunder. Synes det er mye lettere.Har lest at mmepulver bør røres ut i mer enn 65 grader fordi det kan inneholde bakterier. Men vet bruksanvisningen ofte sier noe annet.
Altså grøt kan man jo koke. Feks havregrøt av havregryn koker man jo sammen med melk. Havremel og annet som grøtpulver er laget av er jo bare oppmalt korn - kan ikke skjønne at det ikke kan kokes? Mm må ikke varmes mer enn 40 grader fordi imunforsvarstoffene blir ødelagt. Aldri hørt noe om næringsinnholdet. Kumelk kan fint kokes, hvorfor ikke mme?
Så lenge det er kokt og så avkjølt til 40 grader inneholder det ikke bakterier. Men varmt vann fra springen kan inneholde bakterier.Har lest at mmepulver bør røres ut i mer enn 65 grader fordi det kan inneholde bakterier. Men vet bruksanvisningen ofte sier noe annet.
Altså grøt kan man jo koke. Feks havregrøt av havregryn koker man jo sammen med melk. Havremel og annet som grøtpulver er laget av er jo bare oppmalt korn - kan ikke skjønne at det ikke kan kokes? Mm må ikke varmes mer enn 40 grader fordi imunforsvarstoffene blir ødelagt. Aldri hørt noe om næringsinnholdet. Kumelk kan fint kokes, hvorfor ikke mme?
Tror hun mener bakterier i mme. Mener å ha lest at mme kan inneholde bakterier og at hvis man blander ut i 65-70 grader tar man livet av disse bakteriene, men man leser jo så mye rart, så om det stemmer aner jeg ikkeSå lenge det er kokt og så avkjølt til 40 grader inneholder det ikke bakterier. Men varmt vann fra springen kan inneholde bakterier.
Troooor kanskje guttungen hadde vært en smule tynnere om han ikke hatt fått i seg næringsstoffer fra grøten de siste 4 månedeneHadde vel stått advarsel om alle næringstoffene forsvant om man blandet ut i i vann over 40 grader...
Nei selve pulveret kunne inneholde bakterier, derfor skulle det blandes i varmere vann. Tror jeg leste det på flaskeposten.no men den finnes ikke lengre...Så lenge det er kokt og så avkjølt til 40 grader inneholder det ikke bakterier. Men varmt vann fra springen kan inneholde bakterier.
Nei når barna er så store så tenker jeg også at det ikke er nødvendig å kokeGodt mulig det er jeg som blander med at det er immunforsvarstoffene som blir ødelagte. Men det står jo på pakkene at det skal være 40grader. Da ser jeg ikke poenget i å koke vann når jeg kan varme i mikroen på noen sekunder. Synes det er mye lettere.
Troooor kanskje guttungen hadde vært en smule tynnere om han ikke hatt fått i seg næringsstoffer fra grøten de siste 4 månedene![]()