Mat på ferie med ettåring

ElisabethI

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Hva bør man ha med av mat på to ukers sydenferie med en ettåring? Bør man ha med grøt og middagsglass som rekker til hele oppholdet? Vi kommer til å kjøpe brød å heller ha med eget pålegg. Vi skal ikke bo på all inclusive.

Kan ikke barnet spise det dere spiser?
Jo, satser på hun kan det da, men hun spiser nok ikke middag når vi spiser. Vi tenker kanskje at hun sovner i vognen sin, så spiser vi middag. Hun bør jo spise både middag og kvelds før den tid.

Har dere kokemuligheter på rommet? Vi laget mat til de minste der før vi dro ut. Mye pasta osv men sydenmat blir jo gjerne litt ensformet for alle og enhver uansett :)

Jeg hadde nok pakket ned både grøt og middagsglass og fruktkopper for sikkerhetsskyld, for man vet jo aldri med hygiene der nede, og det kan være praktisk å ha med seg. Og mye av ting der nede er tilsatt mye sukker og salt som barn ikke skal ha i seg :)

Jeg hadde tatt meg eller kjøpt en billig dampkoker, og laget fersk mat til babyen selv, som vi gjør her hjemme.
Grøt og bleier ville jeg pakket med. :)

Jeg tok med middagsglass til halve oppholdet, kokte poteter og grønnsaker hver dag som jeg blandet i et halvt middagsglass slik at det holdt i to dager da mine var ca 10-12 mnd. Hadde også med grøt og smooties.

Jeg hadde tatt meg eller kjøpt en billig dampkoker, og laget fersk mat til babyen selv, som vi gjør her hjemme.
Grøt og bleier ville jeg pakket med. :)
ja, bleier er absolutt med. Vi var i spania i høst også, men da var hun abre to mnd, så da trengte vi bare flasker, melkepulver, minifom og malt :P Det blir straks litt mer nå :P

Jeg tok med middagsglass til halve oppholdet, kokte poteter og grønnsaker hver dag som jeg blandet i et halvt middagsglass slik at det holdt i to dager da mine var ca 10-12 mnd. Hadde også med grøt og smooties.
så smart :)

Jeg hadde nok pakket ned både grøt og middagsglass og fruktkopper for sikkerhetsskyld, for man vet jo aldri med hygiene der nede, og det kan være praktisk å ha med seg. Og mye av ting der nede er tilsatt mye sukker og salt som barn ikke skal ha i seg :)
TAkk for tips :) Tror nok det er det vi ender opp med. Hun spiser mye allerede, og når hun bikker året tipper jeg det meste går på høykant, men hun er fortsatt lita, så jeg vil ikke hun skal få i seg så mye drittmat :P Vil vite hva hun får i seg en stund til :)

Vi hadde med grøtpulver, middagsglass spiste hun ikke. Og så hadde vi med smoothies og leverpostei.

Vil anbefale tett boks hvis du skal ha med grøtpulver, vi fikk maur oppi:(

Vi hadde med grøtpulver, middagsglass spiste hun ikke. Og så hadde vi med smoothies og leverpostei.

Vil anbefale tett boks hvis du skal ha med grøtpulver, vi fikk maur oppi:(
takk for tips! :D Vi skal bo på bakkeplan med hage pga vogn og bare trapp til leilighetene i 2. etasje, så tett boks skal vi absolutt skrive opp! :D

Vet du hvorfor hun ikke spiste middagsglass? Gjorde hun det hjemme? SPiste hun middag sammen med dere da eller?

Spiste det samme som oss.
Hadde med en pakke havregryn bare (som hun spise med melk).

Back
Topp