Mat og trening osv

BabyLykke2014&2017

Elsker forumet
Julibarna2014
Hei dere.

Jeg vet man ikke skal slanke seg i svangerskapet, og det har jeg heller ingen planer om. MEN, nå er saken slik at jeg har noen kg ekstra på kroppen, og jeg tenker at det kan være greit å ha litt kontroll på hva jeg spiser,hvor mye jeg spiser og at jeg beveger meg litt. Sist svangerskap gikk jeg opp 18 kg når jeg allerede var noen kg for tung da jeg startet. Endte på 98 kg. Jeg jobbet som en helt i 1 år for å få det av igjen, kom ned i 76 kg og hadde ønske om å nå 68. Pga situasjonen på jobb har jeg det siste halve året desverre gått opp igjen 8 kg. Nå er jeg hakket tyngre enn jeg var da jeg startet sist. Er livredd for å bli så full i fett som jeg var sist.

Gjør jeg noe feil om jeg passer på kostholdet og beveger meg litt? Mtp dårlig kosthold og lite mosjon siste året vil jo det gjøre noe med kroppen, og kanskje jeg vil gå ned litt i fettprosent. Er det farlig i graviditeten? Det er jo ikke å slanke seg...

for å svare det legen jeg går til i forhold til kostholdsveiledning. Nei er ikke farlig å gå ned i fettprosent... men det er en kunst å kun gå ned i fett...

Å passe på kostholdet er jo nå viktigere enn noen gang. Du mater jo babyen under svangerskapet :)
Når du ikke er vant til trening så er det vel ikke nå du skal starte med nye utfordringer.
Men å gå turer og kanskje litt lett jogg kan vel ikke skade. Kroppen trenger å bevege seg. Skal hjelpe mot fødsel leste jeg.

Back
Topp