mat og søvn

Kissaa

Glad i forumet
Hei,

er litt i villrede om dagen. Min lille sønn sover i korte strekk om natten. Han har hatt en rutine på å legge seg 19,00 siden han var rundt 3 mnd og dette har fungert bra. Han har sovet fra 19.00 til 07.00 med 1 til 2 brekk, da han har spist (pupp) og sovet videre. Helt til nå for ca. 3 uker siden...

Nå er han oppe første gang rundt 00.30 tiden, da spiser han en hel pupp før han sovner igjen. Opp igjen ca. 3-4 timer etter, spiser en hel pupp før han sovner igjen osv. Jeg holder på å bli gal. Prøver å gi han mer mat om dagen, mer fast føde, men han er ikke interessert... Han er en blid og glad gutt, veldig enkel å ha med å gjøre, men jeg hadde håpet på at han kunne sove rundt snart...

Er dette for tidlig? Har jeg for store forventninger? Noen som har erfaringer og kan hjelpe meg med dette? Når evt kan man avvenne med nattamming- og hvordan gjør man det lettest? Vil jo ikke "nekte" han mat om natten, han trenger det tydeligvis.

Mange spørsmål fra en fortvilet natteravner.

få pappan til å ta ham om natta, vet at når du tar han får han kose også. for tidlig er det ikke med avvenning, det er du som bestemmer og ingen andre.

hva får han å spise til kveldsmat da?

gi grøt før han legger seg.. melka er så lett dordøyelig og de blir så lett sultne igjen. grøten holder mye lenger... lykke til til deg og[;)][;)]

Han spiser en god posjon grøt ved 16-17 tiden, også pupp før leggetid. Jeg burde kanskje gi han flaske ja istedenfor pupp før han skal sove...

Ja, like greit at far tar kampen, han kan jo ikke amme uansett (det er jo sikkert lett at det/amme blir letteste utvei hvis jeg tar kampen).

Til dere som har tatt kampen: hvor mange, ca., netter brukte dere på å avvenne barnet?

Takk for svar.

Da elias holdt han  på på det viset gav vi han risgrøt til kveldsmat..Men det holdt jo ikke,så vi gikk over til havregrøt. Da ble det litt bedre ja.. Nå får han Hvetegrøt til kveldsmat, og gutten sover natten igjennom uten mat..[:)]

Heldiggris[;)]

Det varierer nok fra barn til barn,men en ukes tid går jeg utifra kan være det lengste (helvetes-uka)
Det med å gi MME før han legger seg,gjorde vi med Celina og da sov hun hele natten.

Back
Topp