mat og middagsglass?

nora4

Forelsket i forumet
 snuppa spiser ofte samme som oss til middag,men noen ganger er hun ikke interesert i det vi spiser!!og da får hun en 8måneders middagsglass fra hipp(lasagne med grønnsaker)for hun e veldig kresen på de middagsglassene og vil ikke ha   noe annet en den typen,prøvd 15 måneders fra nestle og småfolk,hun nekter de bare!!

hva var det du lurte på? ;)

Vi gir innimellom 15mnd glass... men han er ikke veeeldig glad i dem :/

eg bare lurer på om det går an å gi hun 8 måneders middagsglass og hun er snart 14 måneder!!

d går nok heelt fint så lenge jenta blir mett;)

takk for svaret fever

Det går helt fint ja.
Erlend spiser for det meste 8 mnd glass enda, for han er kjempekresen på konsistensen på maten.
Han brekker seg om det kommer for store biter, eller spytter ut igjen.

Tror ikke det er neringsinnholdet som er forskjell på glassene, men konsistensen.
Hvor store biter det er osv ;)

Her får lillegutt 8 mnd glass fra småfolk om han først skal få middagsglass.. stort sett spiser han det samme som oss, men om middagen uteblir eller blir forsinket av diverse årsaker får han glass. Hverken 12 eller 15 mnd glass har falt i smak her så langt..

6,8 og 12 mnd middagsglass går d i her :)

De gangene hu får middagglass får hu stort sett fra 1 år, innmellom får hu 8 mnd og da får hu fruktmos etterpå.  Men rapen kommer når vi er halvveis i frutmosen

Hehe, datteren min er visst litt motsatt av din når det kommer til mat. Hun vil absolutt ikke ha noe mat på glass lenger. Hun skal ha det samme som oss og peker på fatene våre om det er noe der hun mener hun ikke har fått. =D

Og nå er det kjekt med store nok biter til at hun kan bite av eller dra løs biter og putte i munnen.

Men når vi gav henne glass og de begynte med kjøttboller og sånt som var endel større enn i de tidligere glassene så bare skar vi dem opp i litt mindre biter og da puttet hun det greit i munnen.
Spiser hun selv med skje eller mater du henne enda?
For jeg synes glassene ble veldig mye gris når hun skulle spise selv siden det er så lite konsistens og mye saus.

Her spiser han alt vi spiser.. 

Men, han liker ikke fiskeboller.. Har vi det til middag, så får han 15 mnd middagsglass.. Som såklart er på fat og han spiser det helt selv! hehe.. 

Her bruker vi ikke noe baby mat lenger, han spiser ikke grøt og samme middag som oss uansett omtrent..har vi noe veldig sterkt eller sånn så har jeg ofte en boks lapskaus jeg deler opp for det elsker han

Back
Topp