Mat og kvalme

mummimammaides

Flørter med forumet
Julegavene 2019
Flere som sliter med mat og kvalme for tia? Jeg brekker meg bare jeg nærmer meg kjøleskapet, og jeg må virkelig tvinge i meg mat... så sulten at jeg blir ekstra kvalm, men så kvalm at jeg ikke klarer å spise... får spist litt ritz kjeks men alt av frokost/lunsj mat står nesten urørt.

Noen som har tips? Er 7+2 i dag

Jeg er ikke så kvalm, men er småkvalm til tider og da er det bare å stappe i trynet selv om det ikke frister :p men lettest å få ned akkurat nå er frokostbrød med skinke og paprika, det lukter ikke så mye og har en ok smak uten at det blir for mye.. så jo oftere jeg spiser, jo mindre kvalme :) og Ritzkjeks som mellommåltider i tide og utide :rolleyes:

Viktigste er væske i alle fall. Drikk gjerne litt cola eller eplejuice/Farris, og trykk inn noen Ritz for å fylle magen litt.

For meg, når jeg er kvalm, pleier det å hjelpe med litt banan.

Ritz hjalp de første dagene, men nå blir jeg kvalm av tanken på ritz.. Måtte bytte til Kaptein kjeks, de er virkelig nøytral i smak :hilarious: Og så anbefalte fastlegen meg om å drikke litt iste, kjøpte sånn pulver man blander ut med vann og det var deilig å drikke :rolleyes:

Jeg får mannen til å lage matpakke til meg, kidsa og middag hjemme. Jeg takler ikke å lage mat. Brekker meg av bare tanken... Matpakken smaker faktisk godt selv om det bare er skiver og litt oppkuttet frukt. Det viktigste for meg er å spise lite og ofte. Jeg spiser hele tiden føles det som. Oppskjært appelsin er godt.

Takk for tips om iste, det skal jeg kjøpe å ha i kjøleskapet.

Jeg er konstant småkvalm og sliter veldig med å få i meg mat... Jeg har begynt å lage smoothie hvor jeg bare stapper oppi masse friske, næringsrike greier, og opplever at det er litt lettere å få i seg i forhold til ting som må tygges. :)

Jeg synes det er godt med oppskjært eple, eplejuice som jeg blander i vann så det ikke blir så sterkt (Farris er bedre pga salter viss du liker det). Eller små hyppige måltider
Begynte å gå med seaband for litt over ei uke siden og føler det tar litt av kvalmen. Nå tørr jeg ikke ta de av meg :hilarious:

Frukt, frukt frukt og atter frukt er menyen min for tiden, med appelsinjuice til. Kunne vært verre!
Var ute med mannen på 5-retters på fredag. Er til vanlig en kjøtteter men det var skreien som tok kaka. Det mest orgasmiskt-nydelige jeg har smakt på år! Så rart med denne gravid-smaken altså!

Back
Topp