Mat og gravid

Kvitre

Forumet er livet
Det evige spørsmålet....
Det gjelder salami, fårepølse, røkelaks og oster (Type muggoster som er produsert i Norge og dermed pastaurisert). Jeg vet noen velger å spise dette, andre ikke.

Hva gjorde du da du var gravid?

spiste salami et par ganger, men da i stekt form så da var det jo uansett i farlig [:)] ellers holdt jeg meg unna alt..

Med Ida holdt jeg meg unna alt.

Med Tobias spiste jeg salami noen ganger, helt i starten da jeg var så kvalm at salami var det eneste jeg klarte tanken på. Snakka med legen min om det da, han gav meg grønt lys.
Og en gang da jeg var høygravid, så spiste jeg litt spekemat. Var på hytta til svigers langt oppå fjellet, de hadde ikke annen mat... [8|] Spiste ikke så mye kjøtt da, prøvde å spise mest tilbehør.

Jeg har holdt meg unna alt dette jeg også, og holder meg unna det nå. Det går fint disse månedene, men er bare litt nysgjerrig på hva andre faktisk gjør [;)]

de få tingene som en absolutt ikke skal spiste jeg ikke, er ingen problem å holde seg unna hverken salami, måkeegg eller muggost når påleggsutvalget er så bra som det er. Jeg drakk heller ikke alkohol
Heldigvis er matsikkerheten i Norge såpass god at sjensen er liten for å bli smitttet av en listeriabakterie uansett siden det er mange som av en eller annen grunn ikke klarer å holde seg borte fra disse tingene.

jeg hae spist det som kommer på meg av slikt, men i moderate mengde. men av oster er jeg av den kjedlige sorten som kun ete vanli kvitost og brunost, så der har jeg ikkje hatt noe problem

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

Må innrømme at jeg har spist salami noen ganger...ellers har jeg holdt meg unna alt man skal holde seg unna!

Sånn var det her å...

Holdte meg unna alt som jeg anbefalt. Jeg er så hysterisk at jeg vet jeg ikke hadde klart å tilgi meg selv om det hadde skjedd noe.

I tillegg er det 3 som døde pga listeria i en ost på rikshospitalet for et par år siden, og det at gilde slet så mye med e-coli gjør meg skeptisk.
Mulig kjøttet i norge er tryggere enn andre plasser, men det er ikke ensbetydende med helt trygt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=187875

(Forøvrig smaker den første skiva med spekemat svinegodt når man er ferdig med fødsel![:D])

ORIGINAL: mariannnilsen

liker ingen av delene , så har ikke det problemet [;)]

Hihi, ikke jeg eller! [:)]

ORIGINAL: Destiny85

Holdte meg unna alt som jeg anbefalt. Jeg er så hysterisk at jeg vet jeg ikke hadde klart å tilgi meg selv om det hadde skjedd noe.

I tillegg er det 3 som døde pga listeria i en ost på rikshospitalet for et par år siden, og det at gilde slet så mye med e-coli gjør meg skeptisk.
Mulig kjøttet i norge er tryggere enn andre plasser, men det er ikke ensbetydende med helt trygt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=187875

(Forøvrig smaker den første skiva med spekemat svinegodt når man er ferdig med fødsel![:D])

Hehe, jeg vet. Dagen etter Maiken var født måtte jeg ned i kantina på sykehuset og spise, og valget falt på en herlig skive med eggerøre og røkelaks. Det var godt det [:)]

Back
Topp