Mat og drikke vi savner

blirdetfire?

Forelsket i forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Hva er det dere kommer til å savne aller mest å spise og drikke gjennom svangerskapet?

Selv har jeg to frokoster på rad åpnet salamipakken, før jeg har kommet på det og lagt den ned. Spekemat tror jeg nok er det aller tyngste for meg, spesielt i julen.

I forrige svangerskap hadde jeg sv.dia, og regner med jeg må måle meg gjennom dette svangerskapet også. Så snop, melk og sukker er et klart savn.. Største forskjellen fra forrige sv.skap er at jeg også har fått påvist cøliaki. Så jeg vet jammen ikke helt hva jeg skal spise frem til sommeren:laughing002
 
Jeg kommer til å savne favorittpålegget mitt Strandaskinke sååå mye:sorry: Ellers har jeg sett en salamipakke hvor det stod bakpå at den var varmebehandlet og trygg for gravide? Noen som har kjennskap til den?
 
Jeg kommer til å savne favorittpålegget mitt Strandaskinke sååå mye:sorry: Ellers har jeg sett en salamipakke hvor det stod bakpå at den var varmebehandlet og trygg for gravide? Noen som har kjennskap til den?
Sniker fra mai! Ja, den har jeg testa - den funker bra den. Ikke min personlige favoritt (velger nok en annen når graviditeten er over), men det funker hvis man må.
 
Spekeskinken kommer definitivt til å bli savnet her også.
Jeg har også fått påvist Cøliaki siden sist svangerskap, men det tenker jeg skal gå helt fint :).
Ja, å leve med cøliaki er heldigvis ganske okei. Mest spent på hvordan blodsukker-verdiene blir påvirket av alle glutenfri alternativer. Tror jeg må få en legetime ganske kjapt, slik at jeg får avklart om jeg må måle bs hele veien
 
Ja, å leve med cøliaki er heldigvis ganske okei. Mest spent på hvordan blodsukker-verdiene blir påvirket av alle glutenfri alternativer. Tror jeg må få en legetime ganske kjapt, slik at jeg får avklart om jeg må måle bs hele veien
Jaaa, da skjønner jeg hva du mener :) Det blir spennende å se hva glutenfrie alternativer kan gjøre med bs. Jeg har uc i tillegg til cøliaki, så det å få seg en legetime fort, var ingen dum idé;). Håper svangerskapet går som smurt for oss begge:)
 
Å NEIIIII. Dette blir andre jul på rad uten spekemat jo :crybaby2 frisk baby betyr mer, men spekemaaaaat
 
Jeg stekte salami i forrige svangerskap en god stund på stekepanne. Fikk beskjed at det var helt ok
Det kunne vært et alternativ, jeg har bare dårlig erfaring med varm salami:wtf::angelic:

Sniker fra mai! Ja, den har jeg testa - den funker bra den. Ikke min personlige favoritt (velger nok en annen når graviditeten er over), men det funker hvis man må.

Åh, husker du hvilket merke, eller hva den heter? Nystekt brød med smør og jubelsalami er så altfor godt:shy:
 
Det kunne vært et alternativ, jeg har bare dårlig erfaring med varm salami:wtf::angelic:



Åh, husker du hvilket merke, eller hva den heter? Nystekt brød med smør og jubelsalami er så altfor godt:shy:
Den er fra Grilstad og er blå - legger ved bilde! Er ikke i nærheten av en skikkelig salami, men må man så må man. Jeg har leita litt i butikker for å finne den, ikke tilgjengelig overalt hvor jeg bor.
IMG_3456.png
 
Kommer til å savne sterk salami og spekeskinke!
Skal ha med en pakke hver i fødebagen :hilarious:
 
Den er fra Grilstad og er blå - legger ved bilde! Er ikke i nærheten av en skikkelig salami, men må man så må man. Jeg har leita litt i butikker for å finne den, ikke tilgjengelig overalt hvor jeg bor.
Vis vedlegget 444700
Tusen takk! Jeg skal sjekke coop obs her i området, kanskje de har den :angelic: Kjenner allerede at jeg savner salt pålegg:hilarious:
 
Ingenting. Blir pescetarianer som gravid. Får avsmak på alt av kjøtt. Takler ikke lukta eller synet eller tankene på det :p
 
Jeg kommer til å savne favorittpålegget mitt Strandaskinke sååå mye:sorry: Ellers har jeg sett en salamipakke hvor det stod bakpå at den var varmebehandlet og trygg for gravide? Noen som har kjennskap til den?
Spiste den i forrige svangerskap, synes den var god! Dessverre mindre i pakka, så blir noe dyrere, men jeg synes selv det var verdt det da :laughing002
 
Lakris er det største savnet for meg :confused1 og synes det er sykt slitsomt å begrense meg til 2 kopper kaffe om dagen :sleep011

Ellers er jeg veganer så spekeskinke og salami slipper jeg å savne :dead:
 
Back
Topp