Mat og drikke under graviditeten

Frk.Eplefrø

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
Jeg er nok litt overnervøs når det gjelder graviditeten, men prøver å ikke være så opptatt av alt som kan gå galt og heller fokusere på at dette er en positiv tid. Når det er sagt har jeg aldri vært særlig flink til å spise regelmessige måltider, av og til spiser jeg ofte og lite til hvert måltid, men som oftest blir det 5+ timer mellom måltidene og større porsjoner. Vann glemmer jeg å drikke - men jeg har vært mye flinkere etter jeg fant ut at jeg er gravid.

Så da er spørsmålene mine; Hvor fokuserte er dere på hva dere spiser/drikker og regelmessige måltider? Kutter dere ned på noe? Passer dere på å spise "nok" vitaminrike matvarer?
 
Man kommer langt med helt vanlig husmannskost:) kjøtt og fisk ,frukt og grønt. Å selvfølgelig lese matportalens anbefalinger om hva man bør holde seg unna av kjøtt,Fisk,oster, pålegg, spekemat osv. Mye man kan kose seg med , med god samvittighet:) å ikke spis for 2:)
 
Jeg spiser helt som vanlig men vasler frult og grønt litt ekstra godt og holder meg unna det som helsemyndighetene anbefalerHar heller ikke vært flink til å spise regelmessig, men nå merker jeg kvalmen blir verre om jeg ikke spiser hver andre time. Forrige svangerskap hadde jeg perioder hvor jeg nærmest bare fikk i meg makaroni med salt på. Er ikke anbefalt, men gikk helt fint det også.
 
Spiser som vanlig. Har kun kuttet ut alkohol og de tingene der ☺️
Spiser lite men ofte. Prøver å bruke frukt og grønt som mellommåltider
 
Back
Topp