Mat og drikke som smaker vondt

Månelilje

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Er det flere som har fått avsmak på noe som man vanligvis liker?

Det mest tydelige for min del er kaffe, te og sjokolade. Og jeg elsker sjokolade til vanlig! :(

Er det flere som har fått avsmak på noe som man vanligvis liker?

Det mest tydelige for min del er kaffe, te og sjokolade. Og jeg elsker sjokolade til vanlig! :(
Kaffe, min store kjærlighet :Heartpink jeg har bestilt koffeinfri i tilfelle jeg klarer å drikke det igjen.

Kaffe, et par sterkt krydrede retter (gul og rød curry...). Sjokolade spiser jeg også merkbart mindre av, vet ikke om det smaker vondt, det bare frister ikke så mye som før

Sjokolade og potetgull har jeg mindre lyst på nå. Og den barneleverposteien med ansikt på?! Den har jeg likt før, men nå smaker den bare jern… moden banan brekker jeg meg av nå.. sikkert fordi den er så søt.. Er generelt ikke så gira på søtt for tiden

Hmm no som eg leser det her så begynner eg å lure på om eg og har fått avsmak på sukker. Pleier å eeelske sjokolade og søtsaker men den siste veka har eg mest lyst på pizza, taco, burger osv. som kosemat. Artig

Har ikke kommet så langt enda, er ganske tidlig i svangerskapet. Men har fått mer lyst på noe surt og hamburgere med masse sylteagurk på er blitt kjempe godt nå:cool:

Har ikke kommet så langt enda, er ganske tidlig i svangerskapet. Men har fått mer lyst på noe surt og hamburgere med masse sylteagurk på er blitt kjempe godt nå:cool:
Nå fikk jeg også lyst på burger med sylteagurk :bored: Jeg spiser aaaldri sylteagurk:laughing002

Min elskede Pepsi Max :sad010Blir alltid sånn som gravid. Begynner å like smaken igjen nærme termin. Orker ikke kaffe som gravid heller.

Pepsi Max Hadde en dag hvor jeg smakte og luktet vodka uansett hva jeg spiste/ luktet.. trodde Pepsi Max skulle være tingen som ikke smakte som det men det gjorde det og nå vil jeg ikke ha Pepsi på ei stund

Mistet lysten på all drikke med kullsyre. Jeg er så oppblåst uansett, så hadde nok bare gjort vondt verre. Ellers craver jeg mye på ting som er friskt, som syrlige frukter, juice (drikker aldri juice ellers), biola og yoghurt. Blir kvalm av søte ting nå. Det er helt nydelig for helsen, så krysser fingrene for at det varer en stund

Ulempen er at jeg plutselig har fått veldig lyst på MCdonaldsmat..

Ikke akkurat mat, men den ene tannkremen vi har smaker plutselig helt forferdelig. Endte med at jeg begynte å brekke meg og måtte skylle munnen i en evighet :grumpy:

Ellers så vil jeg generelt ikke ha søte ting, helst friskt frukter/grønnsaker og diverse kjøttretter. Skikkelig kjøtt cravings, og såå sulten hele tiden

Blir generelt uggen/brekker meg av lukten av de fleste matretter for tiden. Vanskelig å finne noe som frister. Sliter veldig når noen åpner en makrell i tomat-boks på jobben. Men synes også at ting jeg vanligvis elsker smaker kvalmende som kaffe og taco:wtf: lager mye smoothie for tiden:Heartred

Blir generelt uggen/brekker meg av lukten av de fleste matretter for tiden. Vanskelig å finne noe som frister. Sliter veldig når noen åpner en makrell i tomat-boks på jobben. Men synes også at ting jeg vanligvis elsker smaker kvalmende som kaffe og taco:wtf: lager mye smoothie for tiden:Heartred
Kjente et snev makrell i tomat i et millisekund på jobb i dag, det er det værste jeg har kjent!! :hilarious: Har ikke reagert på noe annet:hilarious:

Kaffe er fortsatt det som jeg har aller minst lyst på som jeg vanligvis liker veldig godt. Og sjokolade smaker heller ikke godt. Jeg kjenner at jeg savner både kaffesuget og sjokoladesuget :D

Back
Topp