Mat og amming

2725020070603

Glad i forumet
Nærmer seg fødsel og ammetid... noen som har gode tips til hva man bør unngå av matvarer for å hindre at barnet får kolikk?
Har hørt man skal unngå løk, kål og kullsyre blant annet. Sikkert flere ting? :)

Og er det noen matvarer som kan være farlige for barnet at mor spiser mens man ammer?? Som kan gi allergiske reaksjoner ol...?

Min erfaring er at man må prøve seg frem. Jeg spiste nesten alt, men løk og taco var litt fy fy for magen til frøkna her. Men brus og klementiner og sånn gikk fint :) Andre igjen reagerer veldig på melk og andre ting. Så man må bare prøve seg frem :)

Løk og kål er litt fyfy for babymagen sånn generelt :)

Har hørt at man skal unngå mat som man selv får luft i magen av.

Har hatt to kolikkbabyer, og spilte ingen rolle hva jeg spiste eller kuttet ut. De skrek like mye uansett.

Veldig spent på tredjemann. Blir i hvert fall kiropraktorbesøk veldig kjapt om han får kolikk!

Alt med måte fant eg ut med første. Kan godt ete jordbær, berre ikkje heile korga åleine :D Eg åt alt eg ville. Dette er sjølvsagt veldig forskjellig frå baby til baby, ein må nesten prøve seg litt fram :)

Her må man bare prøve seg frem. Jeg kunne spise det meste uten at barnet fikk vondt i magen. Var forsiktig med kullsyre.

Nyere forskning har vel kommet fram til at det ikke er noen særlig sammenheng i mors kosthold og luft i magen hos baby. Her spiste jeg hvertfall som normalt med nr 1, og tenker å gjøre det samme denne gangen :)

Nyere forskning har vel kommet fram til at det ikke er noen særlig sammenheng i mors kosthold og luft i magen hos baby. Her spiste jeg hvertfall som normalt med nr 1, og tenker å gjøre det samme denne gangen :)
Man merker ganske fort om det går eller ikke :)

Jeg prøver meg bare frem og spiser vel egentlig helt som normalt, men har ikke testet løk enda.

Back
Topp