Mat og amming

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Hva har babyen din reagert på i matveien? Hva bør man og bør man ikke spise når man ammer?

Ingenting så langt :)

Guttene min reagerte aldri på noe, så jeg spiste både løk og kål og alt mulig annet da jeg ammet dem. Om det går like glatt med jenta vår vet jeg ikke enda, men prøver meg fram etterhvert. Har bl.a ikke spist kål enda ;)

Du da, har du merket noe babyen ikke tåler så langt?

På KK, Haukeland, va dei så lure å servera vårruller med salat til lønsj, mens me låg inne...uten at det var alternativ mat å velga i...heldigvis var me heldige, og minien reagerte ikkje, flaks! Mest sannsynlig va da fordi melko ikkje va komt skikkelig i gong, tør ikkje prøva meg på kålen i fårikålen så me ska ha t middag i dag ;)

Jeg lar være å spise/drikke det jeg selv får luft i magen av :)

Løk, brokkoli (i store mengder), kål, brus, sjokolade, hvitt brød, mye sukkerholdig mat, luftig bakverk (boller, vafler, kake), kaffe... Ja.. Kan fortsette å ramse opp en god del :P

Jeg har kuttet ut brus, kaffe, te med koffein (drikker koffeinfri fruktte), epler, eplejuice, løk, kål, sjokolade og kuttet ned på melk. Junior ble helt kake av sjokolade forrige helg, og samme av eplejuice denne helgen - så det er vel de to tingene jeg vet han reagerer på. Resten kutter jeg ut for å være safe than sorry.

Her fikk snuppa vondt i magen av taco :P Hadde løk i kjøttdeigen, så vet ikke om det var krydderet, salsaen eller løken. Gidder ikke prøve igjen med det første. Ellers har jeg ikke merket noe :)

Kan ikke si at jr har reagert på noe her heller, har igrunn ikke tatt de store utfordringene i matveien da sultfølelsen min er ikke-eksisterende. Men spiste litt taco en dag, virka ikke som han reagerte på det. Har heller ikke drukket noe særlig brus heller enda, tar en slurk av mannens colaboks i ny og ne :)

Taco, og idag har han hatt vondt i magen igjen og det jeg har spist idag som jeg ikke gjør ellers er lakris og eplejuice så regner med det er en av de eller begge deler.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tullå mi har hatt veldig problemer med magen i dag. Eneste jeg kan komme på er eplejuice. Så det får være noen dager så får jeg se om det hjelper

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Hvor lang tid bruker det vi putter i oss på å gå i melka?

Hvis det er ute etter 24 timer så er det ikke eplejuice, kanskje det er sjokoladen hun reagerer på da. Kjenner jeg skal ha problemer med å legge den vekk.

Jeg nekter å gi opp sjokoladen!!! :)
Ha ha jeg prøver meg fram og spiser litt nå og da nå. Når det virka som om hu hadde vondt i magen hadde jeg spist en halv plate aleine.. :P Er jo lov å begrense seg litt

Jordmor vi hadde utsamtale med sa at det var gjort forskning på dette med kosthold og amming. Der to grupper hadde vært med en spiste alt og en gruppe kuttet ut Bl.a løk kål osv... Resultatene viste at det ikke var noen forskjell, men her tror jeg vi bare må prøve oss frem. Noen tåler det ene og noen det andre så er jo veldig individuelt.

Back
Topp