Mat og amming

1+1

....
Heia! Jeg har så vanvittig lyst på COLA, men er jo redd for lille tullas mage. Hvis jeg vil bøtte nedpå, hvor lang tid tar det før det er utav systemet? Greit å vite i forhold til alkohol også etterhvert :-)

Kan ikke si jeg har merka noe til sånt hos snuppa her :-)
Drikker både cola og annen brus.. Men som regel så gjør jeg det rett etter amming, så kanskje det er uta av systemet innen neste mating?

Alkohol aner jeg heller ikke hvor lenge sitter i, men mener det er en stund. Tenker jeg holder meg helt unna det til jeg er helt ferdig med amming. Bare sånn for sikkerhets skyld :-)

Tja... det kommer jo an på hvor ømfindtelig mage din lille har. Jeg drikker brus uten at det virker som det er noe problem. Jeg spiser løk uten at det virker som det er noe problem, men begge disse er ting det tradisjonelt blir advart mot.
Ellers kan f.eks. erter, kål, sterk mat og melkeprodukter gi vondt i magen. Men så kan det også hende at de ikke reagerer i det hele tatt...

Fikk beskjed om at kullsyre og koffein ikke bar et problem så lemge alt var med måte og så merker du det om hun reagerer negativt. Er bare å prøve seg fram, sånn man lører:-)

jordbær og nøtter kan skape allergi hos baby'n sa min jordmor. ellers reagerer frøkna på at jeg spiser salami :( men kål og løk går fint her - ikke prøvd rått:)

Oki. Kjekt å høre litt erfaringer :-) Mi lille har hatt litt magetrøbbel i dag :( Hadde en smoothie med blant annet jordbær i (tenkte meg ikke om - det er jammen ikke lett å huske på alt) og lurer på om det kan være det? Eller kanskje fordi at hun ikke har rapt etter hvert måltid? Har drukket kaffe au, så mulig det? Baah. Vanskeliiig! Nå skal det iallefall rapes og mamman skal passe på matinntak!

Men hvor lang tid tar det før vanlig mat/ drikke går over i melken, så man vet om det er kaffe eller feks løk de reagerer på? Virker som Tobias tåler det meste, men er litt redd for å drikke kaffe.. Tar meg en kopp i løpet av dagen, rett etter amming.. Litt usikker på å prøve meg frem

Det lurer jeg også på, Irismor :-) Jeg holder på å bli galen jeg. Føler ho er så urolig og sover mye mindre (mer urolig da også). Men aner jo ikke om det er maten jeg spiser eller om ho bare er urolig som person? Føler egentlig ikke ho har vondt. Hvordan ser man forskjell? Holder meg unna allverdens og det er snart ikke mat igjen å spise. Kullsyre, koffein, alt av melkeprodukter, og andre ting man skal holde seg unna. Vet jeg er litt overstressa :P Men vil jo ikke gjør ho vondt..

Back
Topp