Mat når man ammer

Lillegutt2015

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
jeg lurer på om noen har noe erfaring med chips og smågodt når man ammer.. Nå når helgen kommer har jeg såå lyst på noe godt!:) men tør ikke prøve. Også lurer jeg på hva man gjør når man skal spise taco, kan man bruke tacokrydder? Det er jo ganske sterkt. Og angående drikke, hva kan man drikke der? Er ikke så gøy å bare drikke vann. Jeg har kuttet ut alt av melkeprodukter, for lillemann reagerer på det. Hvordan er det med iste? Noen som har dårlige erfaringer med det?:)

Ble litt rotete innlegg, men hadde så mye forskjellig jeg lurte på :)

Hvorfor skulle det være noe problem med chips eller smågodt? Aldri hørt at det er noe problem. Kanskje holde seg unna chips med løk?

Smågodt dvs småsjokolade går ikke her. Baby reagerer på det som på melkeprodukter.
Jeg drikker litt saft innimellom for å få litt smak på drikken

Min eldste reagerte veldig på sukker. Ville tatt det forsiktig :)

Veldig forskjellig hva babyer reagerer på.. Her tåler min baby alt utenom melkeprodukter.. Spist masse løk, spicy mat, drukket cola, spist snop uten å merke noen forskjell.. Fortsatt like rolig og avslappet og ikke magevondt.. Prøv deg frem så vil du se om det går eller ikke.. De skal jo og tåle mer etter som de blir større :)

Det varierer sånn fra baby til baby.
Her har han ikke reagert på noe bortsett fra bønner:P

Jeg spiste taco med krydder, men tok mindre kjøtt enn jeg pleide og unngikk løk og tacosaus til. Smågodt og chips har jeg aldri tenkt på. Dette var de første månedene. Nå spiser jeg hva som helst, men nå er han snart 5 måneder og reagerer ikke på noe. Jeg har bare prøvd meg frem med små mengder og gradvis gått over til å spise normalt :)

Her har alt du nevner gått helt fint, han er derimot allergisk mot skalldyr, så med andre ord store forskjeller mellom de små :-)

Her fikk lillemann tydeligvis en reaksjon på appelsinjuice for han skreik ganske hyppig og lenge...
Så fort jeg gikk tom for appelsinjuice og var uten en stund, var det som å treffe en ny gutt!
Ikke vært skriking eller noe på 3-4 dager :)

vesla reagerte på løk, noe som forsåvidt går helt fint, for jeg er ikke spes glad i løk heller ;) men glemte meg bort og spiste en kylling BLT med noe rå rødløk på, da hadde jeg skrikekoret gående resten av dagen. Men jeg fikk beskjed av jordmor at det var viktig å variere og spise som normalt, blir veldig individuelt hva hver enkelt baby reagerer på. Jeg vet hvertfall nå at jeg skal holde meg unna løk så lenge jeg ammer :)

Prøv deg frem;) jeg spiser enn så lenge alt. Skal jeg prøve noe nytt tenker jeg på planer for neste dag, ikke vits i å ta sjansen om jeg ikke kan bli hjemme med mini;)

Back
Topp