Mat når man ammer

SHS

Elsker forumet
Noe jeg bør unngå?

Babyen min har hatt så vondt i magen siste dagene, så lurer på om jeg spiser noe jeg ikke burde ha spist.

Løk, bønner, kål, jordbær. Slike ting vi gjerne får vondt i magen av å spise mye av. :)

Kullsyre kan og være en faktor. Og sjokolade har jeg hørt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mine har blitt urolige om jeg fikk i meg koffein, chili og rå løk. Masse god bedring til babyen!

Kullsyre kan og være en faktor. Og sjokolade har jeg hørt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Oi, sjokolade likte jeg ikke å høre. Elsker sjokolade og har spist litt mørk sjokolade siste dagene. Må bli flinkere noen dager og se om det går bedre da! Takk for tipset ;)

Som de andre sier, løk, kål , bønner og kullsyre er det mange som reagerer på. Men igjen, det trenger ikke å være akkurat det din baby reagerer på. Skriv en liste over mat du vet du har spist når h*n får vondt i magen etter måltidet.

Her reagerer han på bønner,kål og veldig sterk mat.
Ellers kan jeg spise og drikke alt:D

Vesla mi reagerte heldigvis ikke på noe såvidt vi kunne se, jeg glemte meg stadig vekk i forhold til f.eks. løk, men det fikk jo aldri noen konsekvenser, så da orket jeg bare ikke tenke på det, så jeg bare holdt meg unna alkohol og røyk og slikt da.

Men det kan altså være lurt å passe på de typiske tingene som vi også får luft i magen av, som folk nevner er det gjerne løk, hvitløk, kålrabi, erter, bønner... Mange reagerer på kullsyre, jordbær, og jeg tror også at jeg har hørt om noen som reagerer etter at mor har drukket melk?

Det kan være veldig lurt å skrive en dagbok hvor du skriver inn hva du spiser, når du ammer, og når babyen får vondt i magen, så kan du finne ut hva det er som gjør det.

Vet det er mange babyer som reagerer på meieriprodukter. Kan være en ide og prøve å holde seg unna en ukes tid, og se om det hjelper.

Tenk igjennom hva du har spist de dagene hun har vondt. Her kan jeg ikke spise løk, erter kål (kålrot, blomkål, brokkoli) eller sterkt krydder. Halvfabrikata med krydder jeg ikke vet hva er har hun reagert på selv om det ikke er sterkt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Eneste hun reagerte på her var grønne epler. Alt annet gikk fint :) men kan være lurt å føre matlogg noen dager, så ser du kanskje et mønster.

Min første ble myyye bedre når jeg kuttet ut sjokolade og pepsi max... Så denne gangen ble det siste sjokolade og brus på fødedagen;)

Skickas från min iPhone via BV Forum

Brus, sjokolade, gasskraft-grønnsaker, egg, melk, løk, jordbær, tomat,

Mine har reagert på forkjellige ting, men alle har reagert på epler, tomater, løk, kål og erter.

Back
Topp