Mat mot superkvalme ?

frøkenvimsen

Andre møte med forumet
Jeg kaster opp i ett par uker nå og den siste uken har det bar blitt verre, jeg får ikke i meg noen ting ( positiv ting = Klart å slutte å snuse pga kvalmen). Alt jeg drikker og spiser kommer rett opp igjen. Utenom litt rå ingefær jeg spiste i stad, det hjalp litt. Har dere noe tips til ting jeg kan spise/drikke som ikke kommer opp med engang ?

Jeg syns frukt er digg om dagen, ellers få tips å gi. Sliter selv om dagen INGENTING frister. Det verste om dagen er kjøtt, det er så ekkelt.

Om det er så ikke burde du kontakte lege og sjekke urin din. Kanskje du trenger intravenøs og medisin mot kvalme.

Har gått sånn i 3 uker jeg . Ble på slutten så dårlig at klarte ikke sitte oppreist engang . Ble innlagt Pga dehydrering og ingen ernæring i meg . Og det kunne gå galt med babyen og.
Nå er det min 2 uka på sykehuset . Reiste hjem forrige torsdag og ble inlagt igjen i går kveld .

Den ekstreme kvalmen / oppkast Er ikke noe å leke med .

Dette hjalp meg☺️ Ingefær te, kok opp vann og la en fersk ingefær bit ligge å trekke, eplebiter, ristet brød uten noe på. Gikk mye i tørre stekte rundstykker, lagde på morgningen og små spiste dette utover dagen, Hjalp meg de værste dagene☺️Dette gjorde jeg i 8 uker☺️

Ja, tror kanskje jeg kommer til å ende opp der etterhvert jeg også Malala. Var sånn forgjegang jeg var gravid og da var jeg lagt inn så og si hele svangerskapet ut og inn. Hørte nå at de tester ut en ny greie her i fylket med at vi drar på sykehuset på dagtid for å tankes opp, men sover hjemme. Det hadde vært ganske kjekt, men usikker på om det funker i praksis.
Ingefær hjelper litt, men kommer opp om jeg lager drikke av det. Til og med saltkjeks kommer rett opp :/

Prøv å spis lite og ofte, jevnt blodsukker skal holde kvalmen litt mer i sjakk.
Salinas/salte kjeks, sure epler, vannmelon, suppe (blomkålsuppe her værtfall) salte nøtter er ting som har fungert greit her :)

Jeg kjøpte noen ingefærdrops på helsekosten som jeg suger på innimellom, syntes det hjalp veldig. Og Mariekjeks, opplevde selv å bli enda kvalmere av saltkjeks.

Back
Topp