Mat mot kvalme

maiine

Glad i forumet
Novemberbarna 2021
Her veksles det mellom å være helt fin i formen, til å bli kvalm av tanken på omtrent alt spiselig. Likevel er det noen ting som går ned, så tenkte vi kunne lage en tråd for å dele gode ting å spise når ingenting frister!

Men skriv helst ned helt basic ting, ikke sånne veldig spesielle ting som dere craver selv :D

Min liste:
- Knaskerøtter
- Epler og druer
- Knekkebrød med ost eller snøfrisk
- Riskjeks med ost eller chia
- Naturell yoghurt med havregryn
- Ostesmørbrød
- Mandler
- Agurk

Her har jeg saltstenger på nattbordet og må spise 3-4 stykk i det jeg våkner. Deretter går turen rett på kjøkkenet og tar en liten brødskive med norvegia på, fortet meg bort til sofaen, legger meg ned og spiser:hilarious: har blitt fast rituale nå når kvalmen er så ille:p

hvis ikke går det greit med grønt eple, gulrot(rå) og ostesmørbrød:happy: Biola er også godt til tider:p

Her har jeg saltstenger på nattbordet og må spise 3-4 stykk i det jeg våkner. Deretter går turen rett på kjøkkenet og tar en liten brødskive med norvegia på, fortet meg bort til sofaen, legger meg ned og spiser:hilarious: har blitt fast rituale nå når kvalmen er så ille:p

hvis ikke går det greit med grønt eple, gulrot(rå) og ostesmørbrød:happy: Biola er også godt til tider:p

Oj, der gikk det noe galt og det ble posta 3 ganger:facepalm: men får ikke sletta eller redigert heller:facepalm:

Når jeg er skikkelig uggen går det her i:

Riskaker
Salte kjeks
Frukt
Smoothie

Jeg må spise salte kjeks i det jeg våkner og jeg drikker mye vann med fersk lime i. vannmelon har jeg også spist mye av.
Jeg har mye lust på junk som pølse f. eks. Men har funnet ut at jeg blir mindre kvalm av å spise sunne ting som salat med egg osv. :happy:

Takk for denne tråden :happy:
Har alltid saltekjeks på nattbordet. Begynner å bli rimelig lei av det. Så skal prøve saltstenger en periode :D

For meg er redningen frisk frukt, rå gulrøtter, salte kjeks og potetskruer, rista brød med smør og salat, frisk juice og ikke minst yoghurt. Blir mye yoghurt i løpet av en dag :) Klarer som regel å spise litt middag, men da er den retten "oppbrukt" på en stund :joyful:

Spagetti var det eneste jeg fikk ned.. hadde vell også noe med at det var helt OK å spy opp igjen (nesten kngen smak)

Jeg har en pakke med ritzkjeks på soverommet, ellers har jeg mye druer liggende(går mye grønne druer). Ellers går det i knekkebrød med hvitost

Jeg har en pakke med ritzkjeks på soverommet, ellers har jeg mye druer liggende(går mye grønne druer). Ellers går det i knekkebrød med hvitost

Samme som meg! Lever på grønne druer, kjeks og knekkebrød. Og pasta!

Back
Topp