Mat med nøtter

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
I feks valnøtter er det gode viktige fettsyrer. Små barn skal jo ikke spise nøtter for kveldningsfare. Men eldste er 7 men vil ikke ha. Smaker jo litt tørt og sært :p Er det noe mat jeg kan putte det i som det ikke merkes så godt. Brød vet jeg, men kommer ikke på mer. Har hatt cashewnøtter i kinamat og gryteretter...

Cashewnøtter er veldig godt på kyllingpizza også:)
Ellers så er jo nøtter godt i all bakverk. På yoghurt er det jo snadder:) ellers så kan en lage hjemmelaget nøttepålegg av peanøtter, hasselnøtter eller cashewnøtter:)

Hva med å hakke opp nøtter og ha det enten sammen men korn eller uten i yoghurt eller med melk om du har det sammen med korn. Nøtter i havregrøt, salater, gryter.

Nøttesmør!
Rist nøttene/mandler i ovnen, 200grader i ca 10 min.
Ha det i en foodprossessor og kjør til det begynner å slippe oljen. Da har man i litt maldonsalt og fortsetter å kjøre det til det blir ønsket konsistens, enten chunky eller ganske flytende :)

Cashewnøtter på pizza er godt
Blande hakkede nøtter med yoghurt eller kesam

Hva med å hakke opp nøtter og ha det enten sammen men korn eller uten i yoghurt eller med melk om du har det sammen med korn. Nøtter i havregrøt, salater, gryter.
I yoghurt vil han ikke ha. Men han er vwldig glad i havregrøt - skal prøve det! Takk :)

Man kan male de opp og blande i smoothies :)

2-åringen vår spiser alle "myke" nøtter. Chashews (hvordan staves det? :p ), valnøtter, hasselnøtter, paranøtter. Men hun har jo 22 tenner så det er ikke noe problem. Glad for at hun liker det :)

Maler ofte opp nøtter og har i knekkebrød.

Back
Topp