Mat med mye proteiner

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Ettersom jeg har skjønt så skal jeg ha i meg endel proteiner når jeg slanker meg?

Hvilke mat inneholder mye proteiner? Bortsett fra kylling.. Spiser ikke fisk[;)]

Bønner har masse proteiner..

Egg![:D]

Jeg har fast eggdag tirsdag og lørdag. ( Jeg lever et sykt spennende liv....[X(] )
Og kylling minst to ganger pr uke.

Hvordan ser denne menyen ut:

Frokost: Havregryn
Mellommåltid: 2 knekkebrød
Lunsj: Grovt brød med ost/skinke (hørt at ost inneholder mye fett, men sunt fett?)
Middag: Kylling
Kvelds: 2 brødskiver

Er dette for mye? For lite? Feil?

[;)]

Jeg ble anbefalt og spise slik når jeg skal ned i vekt:
Frokost: 40g havregryn, rå eller kokt i skummet melk.
Etter 3 timer: 100g kylling/svinefilet/hvit fisk med 50g kokt ris
Etter 3 timer: Samme som over
Etter 3 timer: 1 boks mager kesam og halv banan.
Etter 3 timer: Halv boks cottage cheese/mager kesam og en neve usaltet nøtter

Om man følger denne kan man spise det man vil 1 dag i uka.

kylling,egg, reint kjøtt som biff , banan

Belgfrukter, alt av kjøtt og en del animalske produkter som f.eks egg. 

ORIGINAL: Lissyjane

sperm[:-]

nice[:D]hehe

ORIGINAL: Fridasinmamma

Lunsj: Grovt brød med ost/skinke (hørt at ost inneholder mye fett, men sunt fett?)

[;)]

Ost inneholder IKKE sunt fett, men kun animalsk, mettet fett. Ost er feil for slanking og ikke spes sunt. Syns også du bør legge inn et måltid til og planlegge inn fem om dagen. [;)]

ORIGINAL: Sicily

[;)]

Ost inneholder IKKE sunt fett, men kun animalsk, mettet fett. Ost er feil for slanking og ikke spes sunt. Syns også du bør legge inn et måltid til og planlegge inn fem om dagen. [;)]
på overvektsklinikken på aker sa de at vi kunne spise gulost uten noe problem så lenge en ikke åt over 300g om dagen, evt bytte over til lett

Ren skåret kjøtt, egg, fisk, kylling

ORIGINAL: zzzzzzzznorkfrøken

ORIGINAL: Lissyjane

sperm[:-]

nice[:D]hehe

Hahaha... Akkurat det jeg tenkte også! Så sug og svelg, god helg!

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Sicily

[;)]

på overvektsklinikken på aker sa de at vi kunne spise gulost uten noe problem så lenge en ikke åt over 300g om dagen, evt bytte over til lett

Fortsatt best å bare kutte den ut, for den inneholder ikke sunt fett.. [;)]

ORIGINAL: bondekone

kylling,egg, reint kjøtt som biff , banan

Melk

[;)]

Jeg ble anbefalt, 6 måltider per dag av personlig trener....:) Trenger bare være noe frukt eller nøtter mellom lunsj og middag feks....  Mandler feks inneholder mye protein. En blanding med mager vanilje kesam (mye protein) å¨skåret frukt + mandler er veldig godt.:)

yoghurten SKYR inneholder ca 18 % protein pr porsjon [:)]
Kesam mager er rik på protein - digg med litt ublandfa fun light saft oppi, evt litt syltetøy eller en banan
tunfisk på boks er billig og proteinrikt (men smaker hæstkuk)
lag feks omelett/eggerøre av 3 egg til lunch
melk

ta tran hvis du ikke gjør det
bytt ut margarin med olje - bruk bare litt

spis så mye du vil av frukt&grønt

frokost: 40 g havregryn i vann eller melk + 10 g mager kesam
spis hver 3. time

... sier jeg som sitter og gomler på sjokkis at the moment for femte dag på rad [:-][8D]

bare husk på å slanke deg sakte, ikke bra å gå for fort ned i vekt. og bedre å begynne å trene, enn å sulte seg..

bønner, erter
magert kjøtt og fisk
egg

pålegg:
cottage cheese
leverpostei
makrell i tomat
kjøttpålegg
egg

andre sunne ting:
grønnsaker som pålegg: f.eks. avocado med litt salt og sitron, tomat med olivenolje og litt salt.

drikk rikelig med vann. spis frukt og grønt. legg gjerne inn en salat i lunsjen, med røykelaks/scampi og egg, avocado og oliven.

animalsk fett er mer usunt enn vegetabilsk fett, så stek i soyaolje eller olivenolje eller solsikkeolje eller maisolje. [8D] det er sunnest å steke på lav temperatur for da herder fettet mindre.

Hvis du spiser relativt ofte så får du opp forbrenningen, og når du spiser mye proteiner så regner jeg med at du ikke taper så lett muskelmasse. For hvis man slanker seg kun ved kosthold så kan man gå fort ned i vekt, men da er det gjerne vann og proteiner man mister først, og så går forbrenningen over på lavbluss, og kroppen suger til seg den aller minste fett og karbohydrat du spiser. dermed legger man fortere på seg igjen når man begynner å spise normalt. det er dagens forklaring på jojo-slanking. den beste langtidseffekten av slanking får de fleste ved å spise litt sunnere og begynne å trene.

Back
Topp