Mat man IKKE må spise i Tyrkia

smash

Forumet er livet
VIP
Hva må man passe seg for?
Vet at man ikke skal drikke vann fra springen, og at man ikke skal kjøpe soft ice og sånn..
Noe annet? Liiiivredd for å bli matforgifta!

kebab fra gata.

Tomatsuppa der er kjempegod
Ellers er vel all mat bra der. Bare vær sikker på at kylling etc er bra gjennomstekt

Har vert i Tyrkia 3 ganger,på 3 forskjellige hotell,og aldri opplevd så mye som løs mage engang...
Maten der er veldig kurant...

Pleier å spise det meste når jeg er i Tyrkia. Tar Idoform før avreise, og mens jeg er der.

Ok, takk for svar:) Da trenger jeg ikke å bekymre så da.

Jeg har vært i Tyrkia 8 ganger, spist "alt" utenom det du nevner..
Og har aldri vært syk der..

Som vanlig når man reiser er det greit å holde seg unna kran-vann. Da er det bedre å kjøpe flaskevann. Og all mat bør være gjennomstekt eller gjennomkokt. Frukt bør du skrelle selv eller vaske i flaskevann. Og smoothies som er laget av fersk frukt bør du også lage selv.

spiser alltid alt uansett hvor jeg er, bortsett fra springvann.

Spiser alt vi utenom å drikke vann fra krana :-) Aldri vært syk, utenom en gang jeg spiste noen SINNSYKT sterke fajitas. Hadde heldigvis imodium :P

Har blitt skikkelig dårlig av mat 2 plasser av alle landene jeg har vært i; (Mexico - fikk da en "eksotisk" versjon av salmonella), og i Tyrkia. Jeg spiste da fisk på en arrangert båt-tur og ble utroooooolig dårlig etterpå. Men det er mange år siden, så forhåpentligvis har hygienen bedret seg siden den gang. Det er lurt å styre unna kuleis og softis, samt være forsiktig med salater og kylling/kjøtt som ikke er gjennomstekt. Dette gjelder vel ellers i sydligere strøk også. Og vær forsiktig med å drikke for mye sprit med red bull, det blir man heller ikke alltid helt god i magen av, haha! God tur emoticon

Back
Topp