Mat Kick!!

Lykkelig eple

Glad i forumet
Lurer på om dere har fått noe spesielt dere har fått lyst på i graviditeten?
- evt mer av, eller noe dere ikke liker som dere synes var godt før?
- eller noe dere ikke var glad i tidligere som dere vil ha masse av nå?

- Selv har jeg aldri vært spesielt glad i søtsaker som smågodt, sjokolade osv
men desverre kan jeg spise masse av dette nå (skulle ønske det heller var omvendt:p)
-Greier heller ikke steike noen form for kjøtt lengre, da det setter seg en skikkelig fæl lukt, som jeg brekke meg av.

Merker ingenting spesiellt, bortsett fra at jeg er fått dilla på epler... :-)

Fisk synes jeg er så godt egentlig, men nå er det bare å glemme! Usj, tanken på det gjør meg nesten litt kvalm, hehe.. Lager fortsatt fiske middag til guttene en gang i uken men da lager jeg noe annet til meg selv og lille frøkna i magen, hehe..

Jeg spiser mindre av alt egentlig, har ikke fått noe dilla på noenting, og matlysten har sunket, men heldigvis ikke så kvalm lenger så spiser nok nå :) eneste jeg spiser mindre av er kjøtt (blir kvalm av det)

Har hatt skikkelig søthunger lenge nå, men etter at jeg gikk inn i 3 trimester nå nettopp er det blitt mye bedre, virker det som. Altså, jeg har fremdeles lyst på søtt, men på en mer normal måte:) Og fisk og grønnsaker som jeg ikke har orket noe særlig av, er nå tilbake på menyen. Og det er jo kjempebra! Men spaghetti med ost og ketchup har jeg fremdeles dilla på;)

Fisk klarer ikke jeg heller. Middag generelt er jeg ikke så fan av for tida, med mindre vi går ut og spiser på restaurant. Kanskje fordi jeg da ikke går i matlukta og ser hva som blir laget. Jeg elsker reker, må ha det flere ganger i uka. Og godteri. Skulle ønske det kun er nå som jeg er gravid at jeg har godtedilla, men har det stort sett alltid;(

Jeg har faktisk ikke noe spesielt som jeg må ha.. Jeg måtte til og med spørre samboer om han hadde merka om der var noe som jeg "må ha" (i tilfelle jeg selv har blitt blind for det) og han sa at det hadde han ikke merket.

Men jeg har nok blitt litt mer glad i brødmat og melkprodukter (kefir for eksempel eller sjokolademelk) enn hva jeg har vært tidligere. Jeg synes ikke at kaffe er like godt lenger, men jeg må ha én kopp på morgenen (samme som før).

Akkurat nå så fråtser jeg i clementiner - ooooh det er jo det beste som finnes! Men det er også akkurat som vanlig

Jeg har ingen spesiell kick på noe, men er blitt litt uvanlig  glad i melk og kaker emoticon
Sist jeg var gravid, fikk jeg ett sinnsykt kick på moreller og jordbær!
Og så likt gjennom alle 3 svangerskapene, jeg elsker lukta av dopapir og papp!!! emoticon hi hi.. 
* merkelige meg * 

Ticker id: f9k1

Ticker id: XOL6

MELK!! Bare må ha tine ekstra lettmelk. Livredd for å gå tom så har alltid tre-fire kartonger stående i kjøleskapet. Det går nesten en liter til dagen.. :-S

Ellers er matlysten dårlig. Har ikke satt mine bein innafor en bensinstasjon siden jeg ble gravid. Blir desperat kvalm av pølselukt!

Har ikke fått noen dilla enda heldigvis. Er heller ikke noe mat som jeg ikke klarer å spise men som jeg spiser ellers.

Sist gang hadde jeg dilla på epler (Aroma) og eucalyptus/menthol-pastiller. Spiste 2-3 esker med sukkerfrie pastiller hver dag og fikk vondt i magen...men det stoppet meg ikke fra å fortsette.

Back
Topp