Mat - Ja og nei-mat

Fruen<3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Som de fleste allerede vet så har gravid mange "regler" å følge når det kommer til mat.
Jeg fant meg en gladnyhet nå for foreldre.no - De har laget en liste over blant annet ja-mat og der var faktisk spekemat! Men vent! Det er en hake!

For at vi skal kunne spise den gode spekematen nå når vinteren kommer med rømme-/risgrøt, så må den fryses i en uke minst. Smal sak når alternativet er grøt uten spekemat!

Så til dere (som meg inntil i dag) ikke viste dette og elsker spekemat - JUBLE!

Vedlegg

• 21360888_10159338925595551_1254984680_n.png
    21360888_10159338925595551_1254984680_n.png
    22,2 KB · Visninger: 48
Ååh. Jeg har hatt sååå lyst på svartpølse de siste dagene... spørs om jeg enda craver det som ei uke [emoji28]

Åh, savner spekemat såå mye. Og selvom jeg aldeles ikke spiser det ofte (sikkert fem år siden sist:eek:) har jeg hatt såå lyst på rømmegrøt med spekemat de siste ukene:joyful: Meeen tror jeg holder meg unna uansett jeg altså:oops: Kommer nok dog til å spise utelukkende spekemat på skiva etter mars neste år :woot:

Jeg dristet meg til en slice fenalår på et vorspiel i sommer (der jeg satt og drakk alkoholfri vin kamuflert i vanlig vinflaske), for å minske mistanken fra de andre om at jeg var gravid (vertinnen vet jeg er veldig glad i fenalår). Det hadde vært frosset, så jeg tok sjansen. Satser på baby er frisk og jeg aldri trenger å gruble på hva det var jeg en gang spiste som kan ha gjort skade...

Jeg dristet meg til en slice fenalår på et vorspiel i sommer (der jeg satt og drakk alkoholfri vin kamuflert i vanlig vinflaske), for å minske mistanken fra de andre om at jeg var gravid (vertinnen vet jeg er veldig glad i fenalår). Det hadde vært frosset, så jeg tok sjansen. Satser på baby er frisk og jeg aldri trenger å gruble på hva det var jeg en gang spiste som kan ha gjort skade...

Det er ytterst sjeldent at noe skjer, så du kan nok ta det helt med ro:)

Back
Topp