Mat i Hellas

Katmel

Blir kjent med forumet
Reiser snart med samboer 1 uke til Kreta. Jeg er en matelsker og elsker å smake på nye ting. MEN så leser jeg at jeg bør unngå å spise salat, kylling og drikke noe med isbreer oppi? Kan jeg da ikke spise noe som helst med salat i? Eller er så enkelt at jeg bare kan be de vaske grønnsakene/salaten ordentlig og steke kjøttet godt?

Noen som også har tidligere vært der som anbefaler noen retter?
:)

Jeg er i Kreta nå, vert her en uke. Jeg har vert påpasselig på å spise kun godt stekt kjøtt, og kylling. Har ikke spist noe salat, men har spist frukt som jeg skreller selv. Jeg har for det meste spist pasta, lasang, mosaka osv, som jeg vet det er stekte råvarer i :) Bor på et 5 stjernes hotell, og spise all maten her :) Gått veldig greit :)
Når man er gravid i syden er det ikke tiden for å prøve nye matretter og tro at man skal frotse i mat ;) jeg tar ingen sjansen, men føler jeg er ganske avslappet på det :)

Husk bare god håndhygiene (håndsprit overalt).

God tur, fantastisk deilig med ferie nå :)

jeg har akkurat vert på rhodos, og jeg spiste salat hver dag. Visste ingenting om dette så :P passet på at kjøttet var godt stekt da. Ellers må du spise gyros når du er i hellas! Nydelig! God tur :)

Man skal holde seg unna råe grønnsaker ja, man kan aldri vite om de faktisk vasker de godt. I tillegg har de andre bakterier enn oss i vann og det anbefales jo ikke å drikke det om man er gravid eller ikke. Og siden immunforsvaret er svekket når man er gravid, vil jeg anbefale deg å ikke få isbiter fra springen, men flaske. Jeg var i Spania i april og da vasket jeg grønnsaker og frukt med flaskevann, med mindre det var frukt jeg kunne skrelle selv :)

Back
Topp