Mat i dåp/ navnefest

Trultum

Flørter med forumet
Hva serverer dere/ hva ville dere ønsket å få servert?

Underspørsmål: har ei som mener at fem snitter (halve brødskiver med litt mye og pent pålegg), er supert i dåp. Hva mener dere? Er det nok? Bør man evt ha noe ved siden av? Hva?

Hva serverer dere/ hva ville dere ønsket å få servert?

Underspørsmål: har ei som mener at fem snitter (halve brødskiver med litt mye og pent pålegg), er supert i dåp. Hva mener dere? Er det nok? Bør man evt ha noe ved siden av? Hva?

5 per pers mener du?[emoji4]
Vi hadde snitter sist og skal ha det denne gang! Slo an hos alle[emoji4]og man slipper stress med å varme mat osv. Vi hadde kun det, da det var rikelig med pålegg på!

Vi skal ha koldtbord, levert av en lokal leverandør ferdig på fat. Serverer kaker i tillegg.

Synes det høres helt greit ut å servere snitter :)

Jeg tenker det kommer helt an på antall gjester. Vi skal bare være ca 20 stk og dette er da kun barnets besteforeldre og tanter og onkler, så vi lager middag sammen og har det hjemme.
Men hvis det fler gjester hadde jeg definitivt gått for snitter. Enkelt å lage, kan lages i forveien og ikke minst enkelt å rydde opp etter maten.

Vi hadde tapas [emoji4] lagde dagen i forrveien. Ca 30 gjester. Blir samme i år.

Vi bestiller mat fra en tyrkisk restaurant ( far er tyrkisk) så får vi blandet litt kulturene våre. Skal også ha baklava og vanlig «norske» kaker.

Hvilke tapas lagde dere?[emoji5]

Scampi i sursøt saus
Spicy kjøttboller i tomatsaus
Lefser med potetstappe m ost i
Potetbåter stekt i ovn
Små ribbestykker
Dadler med bacon
Marinert kylling sesamfrø
2 ulike typer grønn salat
Aioli
Et par vinegretter
Balsamico-eddik
Foccacia-brød med fersk basilikum, maldonsalt og timian[emoji4][emoji4]

Pluss litt mer som jeg ikke husker

5 snitter per person høres veldig passende ut. Evt ha noen hele skiver med karbonade på også.

Jeg tror vi kommer til å servere gryterett med salat og brød til. Evt tapas.. Har sett det er en del tilbud via Let's Deal på tapas og kan en få til halve prisen så blir det kanskje ikke så gale, og en slipper lage noe som helst...

Vi heller mot koldtbord og kaker.

Vi har ingen familie her, ergo lite hjelp i forveien. Skal derfor ha dåpen på en "restaurant" der vi får servert alt av mat. Da blir det forrett, middag og dessert/kaker. Koster en del, men jeg orker ikke stå og lage all mat selv, også vil jeg at gjestene som kommer tilreisende skal kose seg her i stedet for å måtte styre og ordne til dåpen dagen før.

Skal nok ha selskapet i lokalene til den lokale cateringen, så da bestiller vi mat fra dem. Enkelt og greit for oss som ikke har plass hjemme til mer enn 10 pers. og ikke tid og ork til å lage maten selv.
Koldtbord er det vi heller mot, men de har en del gode gryteretter også som vi vurderer.
Og så hjemmebaka kaker etterpå.

Vi blir over 50 stykker, så kjører gryteretter med ris/ potetmos her. Tenker en vegetar og en med kjøtt. Pølser til de barna som vil ha det.
Så kakebord til kaffen etterpå.
Tenkte først koldtbord men siden vi blir så mange ble det veldig dyrt og mye jobb.
Vi gjør det heller så enkelt vi kan :)

Her blir det koldtbord mest sannsynlig.

Syns snitter er helt ok i en dåp!

Jeg tror vi ender på å lage gryterett jeg.

Back
Topp