Mat i barnehagen

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Hvordan er det i deres barnehage?

I vår barnehage har de mat mellom oktober og mai. Da får barna brødmat til lunsj, mens frokost og frukt har vi med. Vi betaler 150 kr i mnd, hele året vel å merke.

Jeg reagerer på dette! Der jeg jobber betaler foreldrene det samme, men får et måltid hver dag hele året. Ikke bare brødmat heller, iblant har vi taco, supper, fiskekaker, pasta, pølser, fiskepinner og annet jeg ikke kommer på nå.

Hater å kaste mat.. Nå må jeg smøre med mat så jeg er sikker på at de får nok, den ene dagen kan de spise en skive mens den andre spiser de tre til et måltid! Er jeg helt urimelig her da jeg ikke forstår hvor matpengene blir av??

Betaler 400 kr i mnd. Får frokost, lunsj og ettermiddagsmat da inkl hele året rundt. Ofte er det nybakte grove rundstykker eller brød. Lapskaus lages når de skal på tur. Innimellom koser de seg med fisketaco eller annet.

Føler vi får mye for pengene hvertfall. Da har de også tatt hensyn til de med allergier, så eget til de :)

De får et måltid mellom oktober og mai?

Her betaler vi 110 kr i måneden og de får et måltid fire ganger i uka. De får også frukt. De har som regel et varmt måltid i uka, men av typen tomatsuppe, fiskepinner i lompe osv.

I min bhg får de et måltid hver dag og da går det som regel i brødmat da vi har ekstremt dårlige kjøkkenfasiliteter. Men vi bruker langt over budsjettet på mat, vi må bruke penger fra driftsbudsjettet i tillegg. Brød og pålegg er dyrt..

Betaler 500 kr i mnd. Barnehagen har egen kokk som lager alt fra bunnen av. Kortreist og mye egendyrket mat. Posesupper finnes ikke:D

Frokost, lunsj (varmmat) og 14 måltid.

Vi er veldig fornøyd!

Vi betaler 400kr i mat penger i mnd å da får barna:
Frokost: korn med div eller brød/knekkebrød med pålegg
Lunsj: varm mat tre dager:
tirsdag er suppedag, feks tomatsuppe,blomkålsuppe,linsesuppe osv.
Onsdag er fiskedag, feks fiskepinner,fiskegrateng,fiskekaker,stekt fisk med pastasalat/coscossalat osv
Fredag er kosedag, feks taco,pastasalat,karbonade smørbrød,pizza,pannekaker,pølse..
Mandag og torsdag er brøddager..
14.30 måltid,brød/knekkebrød om de ikke har hatt bakedag å laget noe ekstra godt til det måltidet
Frukt til alle måltidene:)
Vi er heldig å har egen kok og ernærings ansvarlig..

Vi betaler 400kr mnd. De får frokost, lunsj og frukt. De har egen kokk så de får varmat/middag hver dag untatt torsdag for da har de turdag.

Hadde nektet å betale matpenger de månedene De ikke fikk mat! 150 kr ellers høres egentlig ok ut.

Betaler 170 kr/mnd.
De får da brødmat til lunsj, og fruktmåltid ca kl 14. Må ha med frokost selv, pluss lunsj på mandager.
Det hender de baker rundstykker til lunsjen, men er ikke ofte.
Er kanskje 2-3 varme måltider iløpet av en måned, som regel ved spesielle anledninger.

Hadde gladelig betalt mer for et bedre tilbud, helst med varm mat hver dag.

Betaler ca 250 kr. De får frokost, lunsj og ettermiddagsfrukt. Koser seg ofte med varm mat. 5 dager i uka, hele året :)

Betaler 250kr i måneden for mat. Da får de lunsj, to ganger i uka er det varm mat, ellers brødmat, og så får de frukt og litt brødmat kl 14.30. Frokost sender vi med. Jeg syns det er helt greit. :)

Vi betaler 300kr i mnd, da er det brødmat og frukt, i tillegg til varmmat 2 dager i uka. Frokost må vi sende med.

Vi betaler vel 300 i mnd. Da får han alt av mat der. Serverer middag en dag i uken. De baker brød selv. Koser seg ofte. Frukt to ganger om dagen. Lager grøt til frokost. Mye sunn mat og går veldig i fisk når det gjelder varmmaten. Eneste vi må gjøre, er å ta med mat og drikke når det er turdag.

Vi betaler 300 i mnd. Det dekker brødmat og frukt, varmmat en gang i uka, turmat og kos ved bursdag. Må sende med frokost.

Dette blir noe annet siden datteren min ikke går i bhg. Men tremenningen til mannen min som jobber i vernet bedrift betaler 245 kr mnd for mat. Er ikke det rart at det er billigere? Han får jo lønn i stedet for å betale for å være der.

Vi betaler 400 i matpenger og de får all mat i barnehagen utenom frokost. Om de skal spise frokost i barnehagen har de med matpakke.
De spiser varm mat 1-3 dager i uken - mye fisk!, ellers brød/grøt e.l. til lunch. I tillegg får de et fruktmåltid på formiddagen og på ettermiddagen (da gjerne med litt knekkebrød, korn og biola eller liknende også!).
Vi betaler ganske mye for mat, i grunn, men det er vel brukte penger da ungene får mye og god mat når de er der!

Vi betaler 300kr i kostpenger hver mnd.
8.30 Frokost: Minst en dag i uken er det grøt, noen dager flere. Ellers går det i brød og knekkebrød. Brødet får de levert ferskt hver dag. Veldig stort utvalg av pålegg, og alt sunt. De kan velge mellom melk og vann.
11.30Lunsj. Fast med varmlunsj hver torsdag, men ofte er det 2 dager i uken. Ellers er det brødmat. Har også med seg noe varmt på tur ofte,som tomatsuppe, grønnsakssuppe o.l.
14.30. Frukt.Får også tilbud om brød/knekkebrød igjen da.

Når noen har bursdag er det barnehagen som står for det. Blir smoothie, havrevafler o.l. eller en varm lunsj som barnet har valgt.

Vi betaler 350 kr mnd. Da får du lunsj hver dag, med hjemmelaget brød. Fredager har de varmmat, da er alt laget fra bunnen av, og ofte grønnsaker fra egen grønnsakshage. De får også ett måltid kl. 14.30 med frukt og brød/knekkebrød.

200kr I kostpenger pr mnd. Er brødmat eller grøt + frukt. Et par ganger I uken har de varmmat :)

Varfør betalar ni året runt men får vara oktober- mai:?? Eg hade nekta å betala de andra Mnd

Betaler 250kr i måneden for mat. Da får de lunsj, to ganger i uka er det varm mat, ellers brødmat, og så får de frukt og litt brødmat kl 14.30. Frokost sender vi med. Jeg syns det er helt greit. :)
Samme her, innimellom får de varm mat flere dager også. Det går da ikke bare i supper men ordentlige middager med grønnsaker og alt.

Back
Topp