Mat i barnehagen

• Trådstarter Trådstarter EFM
  • Opprettet Opprettet
E

EFM

Guest
Fikk et infobrev fra barnehagen idag og vi må betale 220 kr ekstra i mnd. I kostpenger. Det stod at da vil hun få servert foriddagsmat, frukt og drikke. Hun er bare 10 mnd. når hun begynner, så hva slags mat og drikke får hun da?

Her begynte også storesøster da hun var 10 mnd. Da spiste hun vanlig skiver og vanlig middag, så hun fikk det samme som de andre barna. Jeg har gitt grøt til små barn på småbarnsavdeling som ikke har vært vant til skive ennå, så det kan du helt sikkert avtale med barnehagen :)
Storesøster fikk også vann å drikke til måltidene i begynnelsen, siden de ikke skal ha vanlig melk før de er ett.

I bhg vår blir det servert 2 varmmåltider i uka og brødmat ellers.

Jeg antar at de må få med seg mat i begynnelsen om de ikke kan spise det samme som alle andre men det er nok ulikt for alle barnehagene. 

I barnehagen til Nora får babyene babymat, altså babygrøt, brødskiver med babyvennlig pålegg og middagsglass og sånn. Det er inkludert i prisen :)

Da min datter begynte i bhg ga dem henne grøt og brødmat...dem kjøpte inn grøten, noe som bare skulle mangle siden man betaler kostpenger, men jeg kjøpte selv inn NAN som dem gav henne før formiddagsluren.

MEN pass bare på at ikke du begynner og kjøpe inn grøten, vet om flere som har betalt kostpenger og kjøpt inn grøten selv, å det skal jo ikke være sånn, bhg skal jo ha mat tilpasset barna :)

Så lenge du betaler kostpenger skal de kjøpe inn det ditt barn trenger innenfor rimelighetens grenser. 
Vi har kjøpt inn både grøt, glassmat og nan til de under 1 år om noen har hatt behov for det:) 

Vi betaler 250 kr i mnd og da får barna all maten og drikke i barnehagen. De serverer babygrøt, brødskiver, knekkebrød, havregrøt etc. Barna får velge stort sett hva de vil ha. De har også 1-2 måltider med varmmat i uka. Og fruktmåltid hver dag! Også står barnehagen for mat til bursdagsbarnet. Foreldre og søsken får komme å spise frokost jul og påske, pluss vi får komme å spise middag der i forbindelse med fiskeukene
Veldig fornøyd med tilbudet vi får!

Dersom noen barn trenger egen mat, kjøper barnehagen inn det. Mulig de tar litt mer betalt dersom det er dyr mat.. Det aner jeg ikke. Men vanlige middagsglass og babygrøt får de servert uten ekstra tillegg!

Back
Topp