Mat i barnebursdag??

Lillefrue

Elsker forumet
Må man ha det?
Holder det ikke med kaker og lek? Skal bare vare i to timer.
Blir første gang vi arrangerer barnebursdag så er helt blank på det her.

Noen andre tips? Har ikke mulighet til noen dyr bursdag, så blir noe enkelt hjemme :)

Må man ha det?
Holder det ikke med kaker og lek? Skal bare vare i to timer.
Blir første gang vi arrangerer barnebursdag så er helt blank på det her.

Noen andre tips? Har ikke mulighet til noen dyr bursdag, så blir noe enkelt hjemme :)
Det er nok lurt med litt mat. hvis ikke burde du i hvertfall skrive på invitasjonen at det bare bli kake.
Uten mat og drikke, duger heltene ikke.

vi har hatt pølser, og taco.
Det holder ofte med muffins til kake. eller ei kake.
De spiser ikke SÅ mye kake.
Saft å drikke er også nok. MÅ ikke ha brus.

Det er nok lurt med litt mat. hvis ikke burde du i hvertfall skrive på invitasjonen at det bare bli kake.

Ett annet tips kan være å slå seg sammen med noen som har bursdag samtidig/samme mnd.
Da fordeler dere utgiftene mellom dere. Å det blir billigere.

Hmm. Okei. Da blir det i så fall pølser tenker jeg :) tenkte sjokoladekake og gele, for ser ikke for meg at de spiser så mye nei.

Saft var lurt, minsten her drikker ikke brus likevel så greit å servere det han liker :)

Hmm. Okei. Da blir det i så fall pølser tenker jeg :) tenkte sjokoladekake og gele, for ser ikke for meg at de spiser så mye nei.

Saft var lurt, minsten her drikker ikke brus likevel så greit å servere det han liker :)
Som sagt kan du servere bare kake. Bare husk å skrive det på invitasjonene så barna kan spise mat før de kommer :)

Vi pleier bestandig å ha litt varmmat, og har også god erfaring med å servere denne FØR kake. :)

De siste årene har vi gått for innbakt pølser, altså vi steker pølsene i ovnen og bare ruller en deig rundt (type pizzadeig og bare pensler litt). Smaker kjempegodt, mye bedre enn slappe kokte pølser. :p En simpel hjemmelagd pizza duger også helt fint, evt fylte horn. Trenger ikke være så mye, det er jo ikke middag.

Kake spiser de heller ikke så mye av enten det er før eller etter varmmat, har lært at det holder med muffins/cake pops (de pleier det å gå unna på), og litt salt snacks. Selv om jeg lager saftig og fantastisk sjokoladekake, blir den bestandig stående igjen.

Okei. Da skal vi vurdere dette :) men blir det ikke mat skal jeg hvert fall kunne klare å prestere i invitasjonen hva som faktisk blir servert:)

Ett annet tips kan være å slå seg sammen med noen som har bursdag samtidig/samme mnd.
Da fordeler dere utgiftene mellom dere. Å det blir billigere.

Det ville funket, men er så stort sprik mellom ha og de andre barna i forhold til bursdag så blir ikke passende. Det blir lenge etter eller lenge før for en av barna, da blir det bare rart syns jeg:)

Det ville funket, men er så stort sprik mellom ha og de andre barna i forhold til bursdag så blir ikke passende. Det blir lenge etter eller lenge før for en av barna, da blir det bare rart syns jeg:)
ser den :)
I klassen til Vesla har vi samlet 4 stk som er født i oktober til å feire sammen :)
Har gjort det sånn hver mnd fremover nå.
De som har bursdag kan feire sammen (hvis de vil). Da blir det bare en bursdag i mnd i stedet for f.eks 4.
Å det blir billigere for oss foreldre :)

Men spørsmålet var mer om det holder med kaker og lek, i stedet for mat, kaker og lek. Og eventuelt kanskje noen tips om noen leker vi kan gjøre :)
Her har det holdt med frilek når de var små, fra 8 år ville de se film her, så da fikk de servert godteri og popcorn foran skjermen. :joyful: Det tar jo litt tid med servering og gaveåpning, så 2 timer går ganske fort. :)

Her har det holdt med frilek når de var små, fra 8 år ville de se film her, så da fikk de servert godteri og popcorn foran skjermen. :joyful: Det tar jo litt tid med servering og gaveåpning, så 2 timer går ganske fort. :)

Ja det er jo sant. Barn er flinke til å underholde hverandre :) Han blir 5 så tenker lek er aktuelt :)

Nå har ikke vi fått våres baby ennå og ikke begynt med bursdagsfeiring.

Men jeg vet at når det skal skje så blir det i barneselskap gjerne pølse, pizza eller lignende først. Så litt lek og åpne gaver også kake.
Vi pleide også se en Disney film på slutten (når vi var litt større)
Fisket også gjerne etter godtepose.

Ved familie selskap så er det som regel bare kake, kaffi og brus. :)

Nå har ikke vi fått våres baby ennå og ikke begynt med bursdagsfeiring.

Men jeg vet at når det skal skje så blir det i barneselskap gjerne pølse, pizza eller lignende først. Så litt lek og åpne gaver også kake.
Vi pleide også se en Disney film på slutten (når vi var litt større)
Fisket også gjerne etter godtepose.

Ved familie selskap så er det som regel bare kake, kaffi og brus. :)

Jepp, har kommet frem til å ha pølser og lomper.
Sjokoladekake og gele.
Fiske etter godtepose.
Frilek.
Det får holde til 5 åringen dette året :) Eventuelt sette på den gode dinosaur om nødvendig, men tviler på at det trengs :) Men greit med en liten backup ;)

Back
Topp