Mat!!!!! Hektet?

mammamoren

Elsker forumet
Februarlykke 2015
KRIIIIIIISE!!!!! Jeg er altså hektet på godis, fet mat, chips, smeltet ost, pizza, burgere, majones, sjokolade...... Alt det usunne dere kan tenke dere! Og det er IKKE bra! Forrige svangerskap var jeg hektet på Solo Pluss, appelsiner og grønne epler. Det var jo veeeeldig mye bedre. Huff.... All sunn mat byr meg rett og slett i mot.

Hvordan har dere det? Er dere hektet på noe enda? Fortell, fortell! emoticon 

Jeg er blitt hektet på cherry tomater og is, godis var jeg hekta på før graviditeten, hehe

Hekta på kjøtt , bare måååå ha det!

Jeg og!!! bare usunn mat!! :(:( Lerums saft og is!!! Huff!! :(

Hekta på ruccola, grønne oliven, melk, ost...

Har igrunnen ikke merket så mye til lille spire på noen måte jeg :P Så nei, ikke hekta på noe. Var hekta på frukt og grønnsaker forrige gang, men det begynte ikke før jeg var minst 8 uker på vei :P

Har ikke merket noe anderledes ikke i forgje svangerskap heller.

Har ikkje komt noe særlig sug etter noe ennda.
Men i mitt første svangerskap var eg hekta på bare søtt og junk food. Kunne spise opptil 10 pinn iser på en dag og 2 ekser med skom boller. BLÆÆÆÆÆ
Mitt andre svangerskap var eg hekta på kaffi

Usundt her også. Alt med mye stivelse, fett og salt. Ritzkjeks med brie, foreksempel, nudler med ost, chips, riskjeks med ost og smør. fet grillmat, is osv. Av søtt er det bare is, da.
Fryktelig irriterende! Jeg spiser normalt veldig sunt, og lager all mat selv. Men nå sklir det helt aldeles ut her... Prøver å lure inn noen tomater, litt eple, jordbær osv, men det går ned mest på innsatsvilje.
Forrige gang ville jeg bare ha frukt og rå grønnsaker, det føltes mye mer riktig....

Ylvemamma skrev:
Usundt her også. Alt med mye stivelse, fett og salt. Ritzkjeks med brie, foreksempel, nudler med ost, chips, riskjeks med ost og smør. fet grillmat, is osv. Av søtt er det bare is, da.
Fryktelig irriterende! Jeg spiser normalt veldig sunt, og lager all mat selv. Men nå sklir det helt aldeles ut her... Prøver å lure inn noen tomater, litt eple, jordbær osv, men det går ned mest på innsatsvilje.
Forrige gang ville jeg bare ha frukt og rå grønnsaker, det føltes mye mer riktig....

Ikke for å være hurpete, men tror ikke man skal spise brie når man er gravid. Vil bare opplyse, i tilfelle du ikke vet det...

Men ja, usunn mat var jeg sinnsykt hektet på forrige gang. Mcdonalds flere ganger i uka, mannen måtte gjerne ut å kjøpe kl ti på kvelden, midt på vinteren. Jeg elsket sånn mat man gjerne spiser dagen derpå, etter en skikkelig fyllefest. Sånn som drypper av fett. Skikkelig ekkelt! Jeg har ikke merket noe til noe sug etter noe enda, men forrige gang kom det vel mellom sjette og åttende uke. Er i uke fem nå...

Man skal ikke spise ost (eller noe annet) av upastaurisert melk. I norge (og eu tror jeg) er det lovpålagt at alle matvarer som inneholder upasteurisert melk skal merkes, og på den brien jeg kjøpte sto det ingen ting om det, altså er den helt trygg. Men det var en sånn billig, norsk en, 'skikkelig' brie kan det godt hende at er upasteurisert.

forrige uke begynte jeg plutselig å kjøpe valnøtter, og 1 boks ble til mange, og det gikk plutselig opp ett lys for meg at det er en grunn til det ;))))

sist jeg var gravid var jeg hekta på rosa smurf:P

Beste jeg vet for tiden er salt lakris og chips. MÅ ha det! Hehe. Men prøver å begrense en del  da :)

Og for ikke å snakke om junk food ja. Må virkelig vri hjernen for noen sunnere middagsforslag hver dag :P

Ellers har jeg fått dilla på ristet skive med crabsticks, majones og agurk. Ikke det værste å spise det da, hehe :-)

Ylvemamma skrev:
Man skal ikke spise ost (eller noe annet) av upastaurisert melk. I norge (og eu tror jeg) er det lovpålagt at alle matvarer som inneholder upasteurisert melk skal merkes, og på den brien jeg kjøpte sto det ingen ting om det, altså er den helt trygg. Men det var en sånn billig, norsk en, 'skikkelig' brie kan det godt hende at er upasteurisert.

Man skal ikek spise brie uansett..... ingen oster som er sånn myke inni, men pasteuriserte smøreoster går fint. Ikke for å være ekkel, men det er en grunn til at INGEN gravide spiser brie...... tror meg, jeg elsker brie, så dette vet jeg!

Egentlig ikke lyst på noe, men om det dukker opp en lyst så er det på sukkerting. Helst smågodt:) Mmmmm så sunt.

Back
Topp