Mat forvirra...

Ellie91

Flørter med forumet
Ikke rart man blir forvirra, ei venninne sendte meg bilde i kveld fra foreldre.no der hun hadde søkt opp salami og roastbiff, ifølge den nettsiden er det trygt å spise. Sushi og røkt laks (som jeg tidligere har lest at er trygt) er ikke trygt ifølge den siden... Bare jeg som blir forvirra?!
52726adc642e8374a2ecb6711b8b2a3a.jpg
617a8e3c174008978ad5ea4f33d94d3b.jpg
eb12d1c87b092e62e52a06eb5f83f609.jpg
6c5b07ea6bf5949759adebe2b6b95698.jpg

Sjekk hva helsemyndighetene sier selv på feks matportalen
http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

De påstandene om hva helsemyndighetene sier over stemmer ikke med en rask faktasjekk, de er faktisk direkte motstridende disse.
Dette er hvorfor kildekritikk er så utrolig viktig, fordi bare fordi noen sier noe gjør ikke det til en sannhet. Er man i tvil, så er det lurt å sjekke en artikkel kilde.

Jeg forholder meg til det som står på matportalen selv, og har planer om å spise røkt laks fra nyåpnet pakke til frokost i morgen med god samvittighet. Men er jo veldig merkelig at nettsider opererer med fakta som er helt på jordet?! Kjenner jeg blir litt irritert [emoji28]

[emoji848] jeg spiser stort sett det jeg ønsker selv, og tenker ikke så mye på det..[emoji16]

Skal sies at jeg ikke liker så godt noe av den "fy-fy" maten heller, så da slipper jeg det problemet[emoji38]

Veldig forvirrende ja, spesielt når det er en såpass stor aktør som foreldre.no som gir den infoen... er hvertfall motstridende til hva jeg har lest og hørt tidligere..

Back
Topp