Mat for ammende?

marsgutt

Andre møte med forumet
Er det noen av dere som har god kunnskap og/eller erfaring med hvilke matvarer vi ammende kan spise?

Jeg leste de linkene om kosthold her på babyverden, men blir så usikker. Det står om alle vitaminer osv som vi bør ha, hvilke matvarer vi finner det i. Men så hører jeg fra bl.a helsesøster om det jeg bør holde meg unna, og det er nesten alle de frukter, grønnsaker, juice, melkeprodukter osv som det anbefales på linkene her.

Hva bør jeg gjøre for at min lille gutt skal unngå magevondt og allergi? (både jeg og mannen min er allergikere, dermed stor sjans for at gutten vår vil bli allergisk. Jeg vil ta de forholdsregler jeg kan!) 

Glad om noen har råd å komme med!  ;)

Har vel ikke noen gode råd å komme med, annet enn at en bare må prøve seg forsiktig frem... Honning skal du ikke spise og heller ikke gi han..
Druer er garantert mageknip!! Nøtter kan vere farlig, men vet ikke...

Sorry jeg ikke kan hjelpe deg....

Takk likevel! Noen råd hadde du jo... visste at barnet ikke må ha honning før 1 års alder, men visste ikke at ikke jeg burde spise det.... takk takk.

Med allergi i familien er det lurt å være forsiktig. Har hørt at sitrus og jordbær er lurt å holde seg unna. Og skalldyr/reker. Når det gjeler melkeprodukter aner jeg ikke.

Generelt er kål (alle typer) og løk kjent for å kunne gi luft i magen til den lille.

Men jeg har sett brosjyrer om dette - men husker jeg hvor...??[8|]
Sjekk temaer på BV og på dinbaby.com - tror det står en del der.

Lykke til!

Jeg har tenkt å bare prøve meg fram hvertfall. Spiste pytt i panne her om dagen og den var det litt løk i.. Det gikk ikke bra... [:(] Da var det bare skrik.. Men jenta mi har ikke reagert på andre ting enda...

Når dæm sir man ska hålle sæ unna jordbær, jell d åsså syltetøy å joghurt å sånnt? nån som vet... kjenne æ kan bli litt hysterisk over ka man kan spise å ikke spise, di fleste sir man bare må prøve sæ fram, men man har jo heller ikke løst på ei natt me skriking å en liten en som har ont i magen....

Spurte om det på helsestasjonen i sta jeg, og de sa at jordbærsyltetøy kunne man spise så lenge det var kokt... Da tenker jeg det at hvis jeg lager det sjøl så må jeg koke det før jeg spiser det...

Blir småhysterisk sjøl jeg, panikk for gryter og sånn for det er jo LØØØØØK i!! Men det eneste Eirik har reagert på er melk, når jeg drikker det. Får litt vont i magen da...[:(] Så nå får han spesiell erstatning her, har lite melk, så må spe på med sånne ekle falske ting[:'(]

Helsesøstera sa at noen barn reagerer på egg... Kan få mageknip og utslett....

Jeg visste ikke at man ikke skulle spise syltetøy.. Derfor jenta mi har vært så urolig i dag. Hadde syltetøy på frokostblandingen... *sukk*
Da vet jeg det til neste gang..

Back
Topp