Mat etter spysyka

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Hva gir man, som er greit for magen ved spysyke? Akkurat begynt å kaste opp, så blir vel aktuelt i morgen tidlig. Selv spiser jeg ingenting dved spysyke utenom Potetgull, men det tror jeg ikke er helt aktuelt for lillemann :p
Er det bra å amme ved spysyke, eller er melka veldig slimdannende? Bør jeg tilby pupp i natt eller ikke? (vi har slutta nattamming.) Tenker vel at morsmelk må være det beste?
Er veldig usikker førstegangsmamma med omgangssyke i hus for første gang her nå. Barnet er snart 11 mnd.

Morsmelk er absolutt topp! Det er såpass raskt fordøyelig at lille vil få i seg næring selv om det kastes opp raskt. Og har han store vansker med å holde på det prøv korte, hyppige måltider bare :)

Kumelk kan være irriterende og slimdannende, men morsmelk er ikke det :)

Kan også anbefale amming som nr. 1 for ham.:)

Ellers har de GEM (pulver) på apoteket som blandes ut med saft i de tilfellene der man er usikker på om de små får i seg nok næring.

Morsmelk er absolutt topp! Det er såpass raskt fordøyelig at lille vil få i seg næring selv om det kastes opp raskt. Og har han store vansker med å holde på det prøv korte, hyppige måltider bare :)

Kumelk kan være irriterende og slimdannende, men morsmelk er ikke det :)
Kan også anbefale amming som nr. 1 for ham.:)

Ellers har de GEM (pulver) på apoteket som blandes ut med saft i de tilfellene der man er usikker på om de små får i seg nok næring.

Takk for svar, han har fått mye tilbud om morsmelk og variert hvor mye han vil ha, alt fra ett sug til ti minutter. Også drukket farris+eplejuice og spist litt, tisser mindre men ganske jevnt i løpet av dagen. Høy feber, men håper på bedring for han nå!

Amming er supert!
Ellers er det bare å gi hva enn som går ned. (Ikke potetgull da, eller andre ting små barn ikke bør ha. :P)

God bedring! <3

Hvordan går det? Er formen blitt bedre? Spiser han kjeks? Hvis det kan jo noen salte kjeks være et alternativ til salt chips? :happy:

Back
Topp