Mat etter spysjuka

MammatilE

Glad i forumet
Frøkna er akkurat fetdig med spysjuka. Spist og drukket greit når hun var syk. Men middag har hun ikke villet hatt siden. Når hun får skjea i munnen lager hun den grimasen, rister på hodet å sier blæ å spytter alt ut. Noen som har tips til hvordan jeg får henne til å spise middag igjen?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Se til at magen stabiliserer seg igjen og lag små possjoner til henne. Gi henne mat til faste tider og spiser hun ikke da så kanskje ikke gi kjeks eller slikt like etterpå? Da kan hun tro det er bare å nekte på middag så får hun noe godt etterpå..
 
Se til at magen stabiliserer seg igjen og lag små possjoner til henne. Gi henne mat til faste tider og spiser hun ikke da så kanskje ikke gi kjeks eller slikt like etterpå? Da kan hun tro det er bare å nekte på middag så får hun noe godt etterpå..
Nå vet jeg ikke helt hvilke vaner du har, men tviler på at det er så mange her inne på juli 2013 som gir kjeks til ungene sine nå. De er tross alt max 8 mnd gamle.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3
 
Frøkna er akkurat fetdig med spysjuka. Spist og drukket greit når hun var syk. Men middag har hun ikke villet hatt siden. Når hun får skjea i munnen lager hun den grimasen, rister på hodet å sier blæ å spytter alt ut. Noen som har tips til hvordan jeg får henne til å spise middag igjen?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Har du prøvd å gi noe annet? Min har hatt perioder med alt nå. Noen perioder nekter hun grøt og andre perioder sluker hun den. Samme med middag. Prøv å gi brødskive eller grøt istedet hvis det er middag hun nekter nå, og prøv på nytt med middag om et par dager. Jeg tenker at innføring i "dette eller ingenting før neste måltid" begynner når de er litt eldre.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3
 
Nå vet jeg ikke helt hvilke vaner du har, men tviler på at det er så mange her inne på juli 2013 som gir kjeks til ungene sine nå. De er tross alt max 8 mnd gamle.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3
Var ikke for å være frekk med deg altså men har sedd foreldre gi mariekjeks til så små barn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har du prøvd å gi noe annet? Min har hatt perioder med alt nå. Noen perioder nekter hun grøt og andre perioder sluker hun den. Samme med middag. Prøv å gi brødskive eller grøt istedet hvis det er middag hun nekter nå, og prøv på nytt med middag om et par dager. Jeg tenker at innføring i "dette eller ingenting før neste måltid" begynner når de er litt eldre.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3

Har prøvd og gitt grøt men etter at hun har smakt middagen vil hun liksom ikke ha noe som helst. Kanskje jeg dropper å prøve middag i morgen å heller gi grøt med en gang. Det er jeg enig i, de er jo så små enda :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Var ikke for å være frekk med deg altså men har sedd foreldre gi mariekjeks til så små barn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Såpass:p Da skjønner jeg at du nevner det! Får håpe julidamene er smarter enn som så. ;)


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3
 
Har prøvd og gitt grøt men etter at hun har smakt middagen vil hun liksom ikke ha noe som helst. Kanskje jeg dropper å prøve middag i morgen å heller gi grøt med en gang. Det er jeg enig i, de er jo så små enda :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
De er litt rare i den alderen her. Vi må bare passe oss for når de prøver å ta styringen fullstendig.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3
 
Banan er jo greit å få i seg, er jo en del næring i det :) Kan jo blande med grøten så kanskje hun får litt mer energi og matlyst tilbake om det er det som er problemet :)
 
Mini her ville i en periode etter spysjuke bare ha melk og vann.han drakk bare melk og vann i 4 dager.jeg prøvde med grøt og middag hver dag til de faste måltidene men han nektet.men etter fire dager kom d seg og nå er alt ved d vanlige.bare ha litt is i magen så er nok alt snart ved d vanlige igjen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var ikke for å være frekk med deg altså men har sedd foreldre gi mariekjeks til så små barn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Min gutt har fått det de siste to helgene. Virker som om de smelter en del i hans spytt... Men nå er han født Juni og ikke som planlagti Juli da...
 
Har prøvd og gitt grøt men etter at hun har smakt middagen vil hun liksom ikke ha noe som helst. Kanskje jeg dropper å prøve middag i morgen å heller gi grøt med en gang. Det er jeg enig i, de er jo så små enda :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Min gutt hadde oppkastsjau rett rundt nyttår og han ville heller ikke ha stort å spise de neste dagene... Fikk i han fruktmos(pære og avokado er populært her). Potetmos med saus gikk også ned. Bedre at de får ned noe enn ingenting så hvis hun er glad i grøt så kanskje du kan prøve å gi det med en gang hvis hun nekter middagsmat.... Kanskje blande den noe tynnere enn til vanlig? Jeg gav også min noe taffelvann å drikke da den inneholder litt salt og det binder væske. Ristet ut kullsyren så godt det gikk og det gikk ned på høykant. Det retter seg nok snart skal du se :) Lykke til :)
 
Min gutt har fått det de siste to helgene. Virker som om de smelter en del i hans spytt... Men nå er han født Juni og ikke som planlagti Juli da...
Ja har skjønt det er det som er med de kjeksene. for har sedd flere gi kjeks til små barn / babyer :)
 
Mini her ville i en periode etter spysjuke bare ha melk og vann.han drakk bare melk og vann i 4 dager.jeg prøvde med grøt og middag hver dag til de faste måltidene men han nektet.men etter fire dager kom d seg og nå er alt ved d vanlige.bare ha litt is i magen så er nok alt snart ved d vanlige igjen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
De sier melkeprodukter ikke er så bra for de som er syk i magen, vet ikke hvordan det er like etter de har vært syk..:)
 
Tusen takk for alle tips :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ja har skjønt det er det som er med de kjeksene. for har sedd flere gi kjeks til små barn / babyer :)

Han sluker jo ned de maisgreiene(det som likner på ostepop) på høykant også ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Han sluker jo ned de maisgreiene(det som likner på ostepop) på høykant også ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
De maisgreiene får min også, men jeg lar ikke være å gi kjeks fordi jeg ikke tror hun klarer. Hun spiser tross alt skorper, men ser ikke poenget med å introdusere søtsaker i så tidlig alder. Hun trenger ingenting av næringsstoffene som er i kjeks. Skjønner at det er gøy å se at de viser glede over ting som er godt, men velger altså å ikke gjøre det. ;)


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3
 
De maisgreiene får min også, men jeg lar ikke være å gi kjeks fordi jeg ikke tror hun klarer. Hun spiser tross alt skorper, men ser ikke poenget med å introdusere søtsaker i så tidlig alder. Hun trenger ingenting av næringsstoffene som er i kjeks. Skjønner at det er gøy å se at de viser glede over ting som er godt, men velger altså å ikke gjøre det. ;)


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3

Det er ikke jeg som lar guttungen få mariekjeks altså... Det er onklene og besteforeldrene hans som har gitt han det når han har vært der ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Det er ikke jeg som lar guttungen få mariekjeks altså... Det er onklene og besteforeldrene hans som har gitt han det når han har vært der ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Sånt irriterer meg litt, for jeg skal holde han så lenge som mulig vekk fra alt søtt utenom frukt ol. Men man har jo ikke alltid styring på hva andre gir, som feks besteforeldre og oldeforeldre:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det er ikke jeg som lar guttungen få mariekjeks altså... Det er onklene og besteforeldrene hans som har gitt han det når han har vært der ;)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Åh, huff! Hadde blitt så sint.
Her er det en farmor som tror hun gir barnebarna kjærlighet ved å smiske med godis. Stoler overhodet ikke på at hun følger vår "ikke sukker til babyen"- regel, så derfor er mini aldri der alene.

Han drikker vann og spiser frukt, det er ikke synd på han om han ikke får saft, is og godteri, han vet ikke hva det er en gang.

Kjipt at de ikke kan respektere foreldrenes regler, det er tross alt vi som skal oppdra barna - ikke besteforeldrene eller noen andre :)

Ang. mat etter spysyken har vi ikke vært der enda (bank i bordet), men får håpe det stabiliserer seg raskt av deg selv.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp