Mat etter fødsel! ;-)

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hva er det første dere vil spise under/etter fødsel?

Jeg har begynt å drømme om en stor, saftig hamburger og jordbærmilkshake!
Ser for meg at jeg spiser det på føden. Hi hi! :)
Eller, kanskje grovt brød med salami og majones! ;-)
Også må jo den nye babyen feires med en deilig marsipankake!

Regner med at det er trygf å spise salami osv. mens man ammer? Toxoplasmose og listeria smitter vel ikke via morsmelk?

Hva drømmer dere om å spise?

siden vi såg matprogram tidligere i dag har eg superlyst på en ikkje tørr biff :P
altså en biff som e rosa inni! :P
og rømmegrøt med spekemat til!!! :D hehehhe

Sist var det burger fra burger king:-P denne gangen har jeg ikke tenkt på noe:-) tar det som det kommer:-)

Helstekt indrefilet av okse, på rosa måten ;) Men i første omgang blir det nok som sist bestilt dolly dimples pizza på rommet på barselhotellet ;)

Under og rett etter fødsel spiser jeg sikkert ingenting..Etter sist fødsel hadde jeg ikke matlyst på mange uker...Fikk nesten ikke i meg mat og spiste knapt nok noe anna enn rundstykker med bringebærsyltetøy! Håper det blir bedre denne gangen :) Gleder meg veldig til å kunne spise Brie..!! Drømmer om det.. Ellers blir det deilig å kunne spise salami, spekemat og kjøtt som ikke er ihjelstekt ;)

Nå dagdrømmer jeg om texmex burgeren på Egon, ekstra stor og oreo milkshake. Etter fødselen så skal eg spise fenalår :)

Gleder meg til å spise fårepølse :D må si jeg gruere meg til 17 mai, når alle koser seg med fenalår og spekemat !! *får vann i munnen*

Fårepølse og spekeskinke - håper det blir litt sommer i August også, for det er skikkelig sommermat for moi! :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Så mye god mat! :-)
Kan man bestille pizza til sykehuset? Ingen restriksjoner på det?
Hadde jo vært koselig da, å spist en deilig pizza med masse godt på, istedet for å by sambo og datter på sykehusmat..

Forrige gang hadde mannen klart til meg når vi kom hjem fra sykehuset: ciabatta med parmaskinke og brie, kruttsterk kaffe og et lite glass champis :-) :-) :-) Jeg vil ha reprise! Vi spise bare sykehusmat på sykehuset, får se hva det blir til denne gangen, greit å gjøre litt ekstra stas på det hele syntes jeg :-) Ang. hva man kan og ikke kan spise under amming fikk jeg beskjed på helsestasjonen at alt utenom alkohol og røyk var fritt vilt, men være litt ops hvis babyen får vondt i magen, så må man kanskje kutte ut noe etterhvert.

Første gang vi (eg)fødte bestille vi peppes pizza,mannen sprang ut og hentet og opp på hotellrommet:) Det var helt fantastisk :) Kunne faktisk gjort det igjen denne gang :) Forrige gang hadde eg så liten matlyst etter på,hadde noe fra hotell restaurangen..

Ikke tenkt på dette,men når jeg leser tråden her,så gjetter jeg at en real burger&pommes frites eller pizza føles rett etter en slik "bragd" ;-)
Ellers gleder jeg meg også til kjeks med BRIE,honning og nøtter :-)

Back
Topp